رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز با بیان اینکه برای مرمت و طرح توسعه نخستین کتابخانه عمومی شهرستان با ۴۵ سال قدمت ۱۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است گفت: به دلیل وجود فضای قدیمی و غیراستاندارد برای علاقه‌مندان به فرهنگ مطالعه مناسب نیست .

یزدفردا: سعید قریشی شنبه‌شب در نشست برخط ( آنلاین ) با خبرنگاران شهرستان افزود: بودجه دولتی به هیچ وجه برای مرمت و توسعه کتابخانه امام هادی(ع) مهریز جوابگو نیست و برای رفع مشکل ، همکاری خیران را برای کمک به مرمت و توسعه آن خواستار شد.     

این مسوول از دیگر نیازهای گسترش فرهنگ مطالعه را ، ایجاد کتابخانه مرکزی مهریز ذکر کرد که به گفته وی در این ارتباط تاکنون با وجود تمامی پیگیری‌ها هنوز مجوزی صادر نشده است.

قریشی اظهار کرد: بودجه سالانه این اداره یک میلیارد ریال است در حالی که برای انجام طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به خصوص برای ترویج فرهنگ مطالعه به ۶ میلیارد ریال بودجه نیاز ست .

وی یادآور شد: هم‌اکنون به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بخشی از برنامه‌های فرهنگی و ترویجی مرتبط در بخش‌های مختلف با استفاده از فضای مجازی در حوزه کتابخوانی برگزار می شود .

هم اکنون۱۵۰ هزار نسخه کتاب در موضوع‌های مختلف در کتابخانه‌های زیرپوشش این نهاد به خصوص بخش کودک و نوجوان برای استفاده و دسترسی راحت ۶ هزار عضو و سایر علاقه‌مندان موجود است.

سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از سوی خیران و علاقه‌مندان به فرهنگ مکتوب در شهر و روستاهای مهریز برای تامین و اهدای کتاب مورد نیاز و همکاری در ساخت و ساز و اجرای طرح‌های عمرانی هزینه شد.

برای اعضا و تمامی علاقه‌مندان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی ۱۲ باب کتابخانه زیرپوشش این اداره در حوزه شهری و روستاهای بخش مرکزی به مرکز اطلاع‌رسانی و کافی‌نت مناسب مجهز است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا