مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: بازار سرمایه بازار بلند مدت است و کسانی که به عنوان سهامدار عدالت در این بازار حضور دارند اگر صبور باشند و سهام خود را نفروشند ارزش آن افزایش خواهد یافت.

یزدفردا: سید محمد جواد فرهانیان در نشستی در یزد افزود: بازار سرمایه ارزش دارایی مالی مردم را در قبال تورم مصون نگه می دارد.

وی با بیان اینکه مردم ایران به واسطه آزاد سازی سهام عدالت فضای جدیدی از نگهداری دارایی ها را تجربه می کنند گفت: تا قبل از آزاد سازی سهام، مردم با اسم بازار سرمایه آشنایی چندانی نداشتند و طعم سهامداری را نچشیده بودند.

وی داشتن اگاهی و اطلاعات برای ورود به بازار سرمایه را ضروری برشمرد و گفت: دارایی مالی که به واسطه آزاد سهام عدالت در اختیار مردم قرار گرفته و طیف وسیعی را شامل می شود حقوقی را برای سهامداران ایجاد کرده است و مردم باید برای دستیابی به حقوق خود در بازار سرمایه و احراز هویت شوند و اطلاعات خود را در سامانه سجام ثبت کنند.

وی دریافت سود سالانه سهام، امکان حضور در مجامع الکترونیکی شرکت و خرید و فروش سهام را از جمله حقوق سهامداران عدالت برشمرد و گفت: دریافت تسهیلات بانکی به پشتوانه سهام عدالت یکی دیگر از حقوق سهامداران است که ساز و کار آن در حال فراهم شدن است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار با بیان اینکه بیش از 90 درصد فعالیت در بازار سرمایه الکترونیکی است افزود: سجامی شدن دروازه  ورود به فعالیت های الکترونیکی بازار سرمایه است و اگر چه می تواند حضوری نیز انجام شود؛ اما توصیه ما با توجه به شیوه کرونا فرایند الکترونیکی است و در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده و زیر ساخت ها اماده  است.

وی راه اندازی شرکت های سرمایه گذاری استان را یاداور شد و گفت: انتخاب افراد خبره و آشنا به بازار سرمایه برای مدیریت این شرکت ها می تواند  در کارآیی و افزایش سرمایه موثر باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا