فرماندار اردکان گفت: لازم است واحدهای موجود در شهرک صنعتی، استانداردسازی پساب واحدهای خود را برای جلوگیری از ورود آن به فاضلاب شهری انجام دهند.

یزدفردا: بهروز شهابی زاد روز چهارشنبه در نشست رسیدگی به وضعیت پساب‌های واحدهای مستقر در شهرک صنعتی اردکان که با حضور علی عزالدینی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برگزار شد؛ اظهار داشت: عدم توجه به دفع صحیح و اصولی باعث شده تا این پساب‌ها در قنوات رهاسازی شده و در مناطق مسکونی نیز کیفیت آب چاه‌ها (EC) کاهش یابد.

وی اضافه کرد: ارتباط فاضلاب یکصد منزل مسکونی در بافت تاریخی با قنات‌ها قطع شده است و شناسایی سایر منازلی که اقدام به رهاسازی فاضلاب در قنوات می‌کنند ادامه دارد.

فرماندار اردکان با اشاره به این‌که ممانعت از آلوده‌سازی قنوات توسط واحدهای تولیدی را نمی‌توان حرکات ضدتوسعه و ضدتولید نامید؛ اقدام قانونی دستگاه‌ها به‌ویژه ادارات صنعت، معدن، تجارت، محیط‌زیست و جهاد کشاورزی را خواستار شد و تصریح کرد: این اقدام در راستای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی انجام می‌شود.

فرماندار اردکان تأکید کرد: برنامه عملیاتی برای مدیریت پساب‌ها به‌ویژه در حوزه محصولات کنجدی حداکثر تا ۱۰ روز آینده ازسوی این واحدها ارائه شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا