یزدفردا "سرپرست مركز بهداشت شهرستان مهريز گفت: طرح توزيع قرص آهن در همه مدارس مقطع متوسطه دخترانه شهرستان مهريز اجرا شد.
مسعود شريفي امروز در گفتگو با خبرنگار يزدفردا اظهار داشت: در اجراي طرح آهن‌ياري و جلوگيري از بروز كم‌خوني و فقر آهن در دختران امروز و مادران فردا، اين مركز با استفاده از نيروهاي خود در تمام‌ مدارس متوسطه دخترانه در سطح شهرستان و 20 درصد مدارس راهنمايي دخترانه همراه با آموزش‌هاي لازم قرص آهن توزيع كرد.
وي همچنين عنوان كرد: در راستاي اجراي كامل اين طرح، جلسه توجيهي آهن‌ياري نيز براي مديران و دبيران مهريزي در 10 آموزشگاه متوسطه و 14 آموزشگاه راهنمايي دخترانه برگزار شد.
شريفي در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: در راستاي ارتقاي فرهنگ تغذيه و فعاليت‌هاي تغذيه‌اي در مهريز بيش از 41 جلسه مشاوره‌اي در مناطق روستايي براي مادران و كودكان مبتلا به اختلال رشد نيز برگزار شده است.
وي همچنين افزود: اين مركز با همكاري كميته امداد امام خميني(ره) در سال گذشته توانست هزار و 560 سبد غذايي بين كودكان دچار سوء تغذيه و خانواده‌هاي محروم توزيع كند.
شريفي خاطرنشان كرد: برگزاري كلاس و آموزش 98 رابط بهداشتي در زمينه فرهنگ صحيح تغذيه و ترويج مصرف روغن مايع و كاهش نمك در جامعه نيز از ديگر فعاليت‌هاي اين مركز است.
سرپرست مركز بهداشت مهريز بيان داشت: تهيه و توزيع 10 هزار و 500 بطري دهان شويه فلورايد سديم همراه با ارائه آموزش براي حفظ بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان مهريزي، برگزاري كلاس آموزشي دوران بلوغ در آموزشگاه‌هاي راهنمايي دخترانه و همكاري در سنجش طرح سلامت دانش‌آموزان ورودي ابتدايي از ديگر برنامه‌هاي اجرا شده اين مركز در سال گذشته است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا