مهدیه یحیایی یکی از دختران نوجوان شهرستان بافق است که در ۱۴ سالگی حفظ قرآن را در منزل و بدون مربی شروع کرد و هم اکنون ۲۳ جزء کلام وحی را از حفظ است.

یزدفردا: وی روز سه شنبه در حاشیه آیین تجلیل مسوولان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق از این حافظ قرآن و فعال علوم قرآنی  شهرستان اظهار کرد: به دلیل علاقه خاصی که به کلام وحی دارد، ۲ سال قبل حفظ قرآن را با تشویق خانواده شروع کرد. 

وی  افزود: موسسه قرآنی بیت الاحزان  حضرت زهرا(س) یک شعبه ویژه بانوان در شهرستان استهبان فارس دارد که قصد شرکت در کلاس‌های موسسه را داشت، که به دلیل شیوع کرونا، دوره های آموزشی به صورت مجازی برگزار می شود، به همین دلیل از حضور در  کلاس ها منصرف شد.  

این دختر خانم بافقی در ادامه گفت و گو اظهار کرد:  پس از برگزاری آزمون مدرسه، شروع به حفظ هفت جزء دیگر قرآن می‌کند.

یحیایی با اشاره به برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن در بافق بیان کرد: یک و نیم سال است به عنوان مربی، تدریس حفظ قرآن را انجام می دهد و فعالیت خود را از پایگاه بسیج محله آغاز کرد و سپس در کانون دانش آموختگان و حوزه علمیه خواهران کارش را ادامه داد .

وی که هم اکنون در دوره دبیرستان تحصیل می کند،اضافه کرد: بیشترین تمرکزش در فعالیت های قرآنی بر گروه سنی نونهالان و نوجوانان است و امسال به دلیل شیوع کرونا کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود.

این حافظ قرآن، مدت زمان برگزاری دوره‌ها را ۲ ماه ذکر کرد و افزود: در این دوره ها نونهالان روانخوانی، تجوید و حفظ سوره‌های کوچک را فرا می گیرند، اما در خصوص نوجوانان یکی از شرایط  حفظ قرآن، تسلط به روخوانی و روانخوانی است که باید به صورت مجازی در آزمون شرکت و سپس حفظ جزء اول قرآن را شروع کنند.

همچنین مسوول عقیدتی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق در آیین یادشده با قدردانی از والدین  یحیایی با بیان اینکه قرآن نور روشن الهی است، گفت:  نیاز است، فرهنگ قرآنی در جامعه با توجه به تهاجم  فرهنگی در فضای مجازی انجام  و این امر باعث خشنودی امام زمان (عج) و اهل بیت (ع) می‌شود.

 حجت الاسلام محسن واعظی با اشاره به توجه مسوولان شرکت به مسایل فرهنگی، قدم نهادن در این مسیر را توفیق الهی دانست و برای ایننوجوان حافظ قرآن آرزوی موفقیت کرد.

توجه به نشاط جامعه کارگری و تولید در چارچوب گسترش مجموعه فرهنگی، ورزشی رفاهی کارگران و برگزاری مراسم مذهبی و حمایت از علاقه مندان به فراگیری قرآن و حفظ کتاب آسمانی از برنامه های جانبی شرکت است.

در آیین یاد شده با اهدا لوح سپاس و هدیه از خانم یحیایی تجلیل شد.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا