دبیر اجرایی مسابقات مناظرات دانشجویی استان یزد گفت: در سایه کرونا مسابقات مناظرات دانشجویی به صورت مجازی برگزار شد که فرصتی برای پیوند مجدد دانشجو به فضای دانشگاه را رقم زد.

یزدفردا: محمدرضا دهقانی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان یزد در آیین اختتامیه مسابقات مناظرات دانشجویی استان گفت: مناظرات دانشجویی هر ساله در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود و تا کنون ۹ دوره از آن را پشت سرگذاشته ایم.

دهقانی ارتباط گیری هر چه بیشتر دانشگاه‌های استان با یکدیگر را از مزایای این مسابقات دانست و افزود: هشت تیم به نمایندگی از دانشگاه‌های سراسری یزد، میبد، اردکان، علوم پزشکی و آزاد اسلامی در مسابقات امسال در قالب تیم‌های چهار نفره به رقابت پرداختند.

علیرضا گلستان پور دبیر اجرایی مسابقات مناظرات دانشجویی نیز با اشاره به سابقه برگزاری این مسابقات در یزد خاطر نشان کرد: تاکنون پنج دوره از ۹ نه دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویی در یزد برگزار شده که به طور متوسط بین ۳۰ تا ۴۸ تیم در هر دوره به مناظره می‌پردازند.

او افزود: استان یزد تا کنون مشارکت دانشجویی خوبی در سطح کشور را داشته است و از این حیث در هر پنج دوره جزو سه استان برتر کشور بوده است.

گلستان پور درک و پیشرفت کیفیت کار تیمی را مهمترین دستاورد مناظرات دانست و عنوان کرد: در میان تیم‌های موفق می‌توان صراحتا گفت که تیم‌های دارای روحیه تیمی بالاتر موفق‌تر بوده اند و از جهتی دیگر این مسابقات کار تیمی صحیح را به دانشجویان آموزش داده است.

او کسب اطلاع از موضوعات روز کشور را لازمه موفقیت در مسابقات معرفی کرد و گفت: گزاره‌های مورد بحث در مناظرات عموما ناظر به موضوعات متنوع و به روز جامعه است که روحیه آگاهی بخشی و مطالبه گری دانشجو را در کنار تحصیلات عالیه پرورش می‌دهد.

دبیر اجرایی مسابقات مناظرات دانشجویی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از برگزاری مسابقات در سال‌های گذشته سخن گفت: هدف مناظره رشد است و به همین منظور جهاد دانشگاهی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی اصول مناظره علمی و منطقی، فن بیان و سخنوری و اصول پژوهش سعی در انجام این رسالت داشته است.

تا کنون استان یزد در ۳ دوره موفق به راهیابی سطح کشوری مناظرات شده است و امسال در سایه کرونا این مسابقات به طور مجازی برگزار شد.

تیم مصحف از دانشگاه یزد (فاطمه زارع، محمد مهدی نمازی، صدرا فقیه و حسین امامعلی زاده) با امتیاز ۸۵ موفق به کسب رتبه اول و تیم ذهن خلاق از دانشگاه اردکان (ابوالفضل بردستانی، مسعود گل آقایی و سجاد اسدی) با امتیاز ۴۳ رتبه دوم از این سری مسابقات استانی را از آن خود کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا