مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌‌ای یزد از کاهش کاهش ۱۰ درصدی مصرف نسبت به هفته گذشته با مشارکت مشترکین این شرکت خبر داد.

یزدفردا:  در ابتدای نشست هم‌اندیشی یکپارچه‌سازی مدیریت مصرف انرژی که به میزبانی شرکت گاز استان یزد برگزار شد؛ ابوالفضل اسدی افزایش مصرف گاز بر اثر برودت هوا را عاملی برای افت فشار این حامل انرژی و ایجاد چالش در تامین گاز نیروگاه‌های استان و تولید برق دانست که با تلاش‌های شبانه‌روزی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، سوخت دوم یعنی نفت‌گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها تاکنون تامین شده و همه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی استان در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد توجه به مصرف انرژی در ادارات استان را یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کاری پیش‌رو جهت اعمال مدیریت مصرف دانست و با اشاره به ماده ۴۳ و ۴۴ ضوابط اجرایی بودجه، خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه تمامی ادارات استان باید مصرف گاز و برق خود را نسبت به دی ماه سه سال گذشته خودشان، به میزان ۱۰ درصد کاهش دهند.

اسدی گفت: شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در راستای همکاری برای جبران محدودیت‌های سوخت، توانسته است با جلب همکاری مشترکین صنعتی خود، نسبت به هفته گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشد و تلاش ما بر اینست که مدیریت مصرف انجام شده در هفته‌های بعدی نیز تداوم داشته باشد.

این مقام مسئول در صنعت برق یزد همچنین تاکید کرد: با توجه به اهمیت پایش مصرف انرژی ادارات استان، ممیزی اجمالی و بازرسی انرژی از ادارات استان صورت گرفته و راهکارهای بدون هزینه و کم هزینه مدیریت مصرف انرژی به ادارات اعلام شده است و اجرای این راهکارها پیگیری می‌شود.

وی مصرف درست برق و گاز را نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح در تمامی سطوح و سنین جامعه دانست و افزود: باید تولید محتوا و اطلاع‌رسانی در زمینه مدیریت مصرف انرژی به طور همزمان برای هر دو حامل انرژی برق و گاز انجام شود و جایگزین نکردن یکی از این دو حامل به جای دیگری مورد تاکید خاص قرار گیرد.

علی اکبر میدانشاهی مدیرعامل شرکت گاز استان یزد نیز در این نشست اقدامات انجام شده در زمینه پایش مشترکین پرمصرف گاز را برشمرد و بیان کرد: با توجه به تبادل نظر انجام شده و تجربه موفق شرکت برق منطقه‌ای در رابطه با مدیریت پیک‌بار تابستان و تعادل در ایجاد محدودیت‌های مصرف گاز در استان، مکاتبه با تمامی صنایع استان، یکی از راهکار‌های در دست اقدام جهت مدیریت مصرف گاز است.

وی تصریح کرد: هماهنگی با صنعت برق و شناسایی و مقایسه مصرف گاز و برق صنایع استان، از ملزومات همکاری صنعت برق و شرکت گاز در راستای مدیریت مصرف این دو حامل انرژی است.

میدانشاهی ضمن پیشنهاد مراجعه و آموزش راهکار‌های مدیریت مصرف در ادارات استان خاطرنشان کرد: مشاور شرکت گاز ضمن برقراری ارتباط با ادارات استان و با هماهنگی صنعت برق، ممیزی انرژی و آموزش حضوری و یا مجازی و همچنین ارائه راهکار‌های بدون هزینه و کم‌هزینه مدیریت مصرف انرژی توام با ارائه میزان اثربخشی این راهکار‌ها را در دستور کار دارد.

گفتنی است برگزاری جلسات مشترک شرکت‌های متولی انرژی استان به صورت هفتگی و برای هماهنگی و یکپارچه‌سازی مدیریت مصرف، از مصوبات نشست مشترک مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌‌ای و گاز استان یزد بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا