همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، فراخوان نخستین هنرواره ملی «روایت جهاد» به همت قرارگاه مشترک جبهه مردمی انقلاب اسلامی منتشر شد.

یزدفردا: دبیر اجرایی نخستین هنرواره ملی روایت جهاد اظهار داشت: همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، با هدف ثبت و ضبط نقش‌آفرینی مردم و کادر درمان در عرصه مواسات، کمک‌های مؤمنانه و مبارزه علیه ویروس کرونا فراخوان نخستین هنرواره ملی «روایت جهاد» به همت قرارگاه مشترک جبهه مردمی انقلاب اسلامی منتشرشد.

سید مرتضی دارابی بیان کرد: پیرو منویات رهبرمعظم انقلاب در مورد تدام نقش‌آفرینی مردم در مبارزه با ویروس کرونا و لزوم ایجاد همدلی و مواسات در میان جامعه به همت سازمان تبلیغات اسلامی قرارگاه مشترک جبهه مردمی انقلاب اسلامی با حضوربرخی نهادها و سازمان‌های فعال و پیشرو در عرصه مبارزه با کرونا تشکیل و در قالب کارگروه‌هایی اقدامات مختلفی در حال برنامه‌ریزی و اجراست.

وی با اشاره به نهادها و سازمان‌های حاضر در قرارگاه مشترک جبهه فرهنگی انقلاب افزود: این قرارگاه با حضور نمایندگانی از سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، کانون فرهنگی هنری مساجد، بسیج دانشجویی، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (راه)، نهضت اجتماعی جوانان، بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء، سازمان رسانه اوج و سازمان رسانه‌ای سراج تشکیل شده است.

دارابی با اشاره به برگزاری هنرواره ملی روایت جهاد عنوان کرد: با توجه به مأموریت‌های تعیین شده برای هر کدام از کارگروه‌های حاضر در این ستاد مقرر شد تا هنرواره ملی «روایت جهاد» به عنوان یکی ازبرنامه‌های ویژه کارگروه روایت برنامه‌ریزی و اجرا شود به همین منظور فراخوان این رویداد به همت اعضاء کارگروه تهیه و آماده انتشار شد.

دبیر اجرایی هنرواره ملی روایت جهاد ادامه داد: بر اساس فراخوان نخستین هنرواره ملی روایت جهاد علاقه‌مندان تا پایان روز ۱۰ بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را در موضوعات و قالب‌های مطرح شده در متن فراخوان به دبیرخانه این رویداد به آدرس: www.revayatJahad.com ارسال کنند و همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب در پایان بهمن‌ماه اختتامیه این رویداد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مجاهدت مردمی در عرصه مواسات و مبارزه با کرونا محور اصلی این هنرواره است، افزود: نقش نوجوانان و دانش آموزان، نقش دانشجویان و دانشگاه‌ها، نقش طلاب و روحانیت، نقش زنان و خانواده‌ها، همراهی بازار و اصناف، نقش گروه‌های جهادی و مردمی، فعالیت گروه‌های فرهنگی و هنری، تلاش هسته‌های علمی و دانش‌بنیان، نقش مساجد، پایگاه‌های بسیج و هیئآت مذهبی از موضوع‌های مورد توجه در این هنرواره است.

دارابی یادآور شد: هنرواره در بخش‌های هنرهای تصویری شامل فیلم کوتاه، نماهنگ، کلیپ، مستند، انمیشن، موشن گرافیگ و استوری موشن، موسیقی شامل ترانه و اجرای سرود، ادبیات شامل شعر کلاسیک و سپید، داستان کوتاه، داستان‌های کوتاه کوتاه، رسانه شامل گزارش‌های خبریِ ویدئویی و متنی، عکس‌های خبری، تجسمی شامل عکس، نقاشی، پوستر و کاریکاتور است.

وی، زمان برگزاری اختتامیه و معرفی برگزیدگان را نیز پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا