به گزارش فارس، محمود احمدي نژاد رئيس‌جمهور ظهر امروز يكشنبه در اولين جشنواره ملي حضرت علي اكبر (ع) با بيان اينكه در هر دوره‌اي كه شور و نشاط وارد عرصه سياسي كشور شده آرمان ها و انديشه هاي بلند كشور را به دنبال خود آورده است، اظهار داشت: زماني كه جوانان با انديشه هاي متعالي و بلند خود وارد فضاي سياسي كشور شدند و رقابت سياسي اتفاق افتاد سياسيون حرفه‌اي مجبور شدند حرف از حقوق ملت و احترام و كرامت مردم و جوانان بزنند.
رييس جمهور با بيان اينكه جوانان در 30سال گذشته سخت ترين صحنه ها را هدايت كردند، خاطرنشان كرد: اين طرز تفكر درست نيست كه در زمان جنگ جوانان 15، 16 ساله بايد حضور داشته باشند و نقش آنها مفيد است اما در عرصه سياست و مديريت و ميدان انديشه آنها نبايد شركت داشته باشند. خدا نياورد روزي جوانان از عرصه هاي مهم كشور دور شوند و يا اين عرصه ها از آنها گرفته شود.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه در سالهاي طولاني جوانان 15 ساله مثل شخصيتهاي برجسته نظام حق تعيين سرنوشت خود را داشتند و همواره اين موضوع به نفع كشور دانسته مي شد، تصريح كرد: ولي حالا چند سالي است كه نمي دانم به چه توجيهي سن راي را 18 سال تعيين كردند. البته در برخي نظام هاي ليبرالي سن راي 21 سال هم تعيين شده است زيرا آنها نمي خواهند مردم و جوانانشان سياسي باشند اما در كشور ما كه همه آمورش برپايه حضور مردم و جوانان شكل مي گيرد بايد حداكثر امكان را براي اين حضور آماده كنيم .
رييس جمهور با اشاره به اينكه چهار، پنج سال است كه جوانان از عرصه هاي اصلي كشور محروم شده اند، گفت: همه سياسيون و دلسوزان نظام بايد تلاش كنند تا همه ميدان هاي سياسي و علمي براي جوانان باز باشد چرا كه اگر جوانان ميدان دار اصلي عرصه هاي سياسي باشند هيچ گاه ملت ايران حتي سرسوزني از حقوق مسلم خود عقب نشيني نخواهد كرد .
وي خاطرنشان كرد: اگر جوانان ميدان دار اصلي دفاع مقدس نبودند، معلوم نبود امروز استقلال، آزادي و سرزمين ما چه سرنوشتي داشتند، اما زماني كه جوانان ميدان دار شدند حتي يك سانتي متر مربع از خاك ميهن عزيزمان در دست دشمن باقي نماند و معتقدم اگر در آن دوران نيز سياسيون حرفه‌اي پشت جوانان را خالي نمي كردند ، جوانان كشورمان با دستان خودشان صدام را گوشمالي مي دادند.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه در هر قله افتخار و عزتي براي ملت ايران نقش جوانان برجسته و بارز است، اظهار داشت: در هر نقطه اي از سرزمين مقدس ايران و در عرصه هاي مختلف جوانان حضور پرشور و خلاقي دارند كه با انگيزه بالا، همت هاي بلند و انديشه هاي بالا در حال حركت هستند و ملت ايران را به سمت قله هاي روشن جلو مي برند.
وي افزود: همه كشور ايران ميدان تلاش و افتخارآفريني جوانان است و تجليل از جوانان از يك سو نماد و نشان است و معيار و الگويي براي معرفي جوانان موفق به همه عالم است و از سوي ديگر مسئولين كشور وقتي برازندگي جوانان خود را مي بينند به آن افتخار كرده و آرمان بلند جوانان را در عرصه هاي مختلف پيگيري مي كنند .
رئيس جمهور انتخاب جوان موفق را كاري بسيار دشوار دانست و اظهار داشت: اگر بخواهيم در سرزمين ايران جوان نمونه انتخاب كنيم بايد 30 ميليون جوان را برگزينيم چرا كه تك تك جوانان ما اسوه و نمونه هستند .
احمدي نژاد جواني را آرمان خواهي، شور و همت و رازي نبودن به مرتبه اي پايين تر از قله افتخار معني كرد و گفت: امروز همه كشور در اختيار جوانان است و همه عرصه ها ميدان تلاش و ابتكار جوانان مي باشد و صد البته اگر بنا باشد يك ملت را از مسير حركت در مسير ارزشها ساقط كنند حتما روي جوانان سرمايه گذاري خواهند كرد.
رئيس جمهور با بيان اينكه جهان در آستانه پيچ تند و نقطه عطف قرار دارد، خاطر نشان كرد: دوراني از زندگاني بشر كه سخت ترين مشكلات و آسيب ها را به جامعه بشري وارد كرد و هويت ، فرهنگ و كرامت انسانها رامورد هجوم قرار داد به پايان رسيده و دوران جديدي آغاز شده است.
وي اضافه كرد: انديشه اي كه انسان را محدود در خواسته هاي شخصي و مادي تلقي مي كرد و با نيرنگ و تبليغ و فشار سياسي و نظامي انديشه خود را بر دنيا غالب كرد فقط در يك قرن بيش از تاريخ بشريت كشتار داشته است و اين دوران امروز در همه عرصه ها با بن بست كامل مواجه شده است و دوران جديدي در حال شكوفايي است ، دوراني كه بايد حقيقت ، كرامت واستعدادهاي انساني نهفته در بشر شكوفا شود.
رييس جمهور تصريح كرد: نقش آفريني اصلي در دوران حيات جديد بشريت ملت بزرگ ايران و دركانون نقطه محوري آن جوانان پيشتاز كشورمان قرار دارند.
احمدي نژاد در ادامه خطاب به جوانان با توصيه به اينكه قدر دوران خود را بدانيد، گفت: چه بسيار جوانهايي كه در دوران تاريك گذشته به دنيا آمده اند و تمام آرزوها را با خودشان بردند وهيچ زيبايي و روشنايي را احساس نكردند. اما شما در آستانه طلوع خورشيد حقيقت قرار داريد و اين لطف خداست كه بايد قدر اين موقعيت و فرصت ها را بدانيد .
وي افزود: البته موانع و مشكلات همواره وجود دارد اما انسانهاي بزرگ از دل موانع و سختيها به وجود آمده اند و اين رمز شكوفايي و صيقل خوردن انسانيت انسان است .
رئيس جمهور با بيان اينكه امروز در همه عرصه ها به وجود جوانانمان دلگرم هستيم خاطر نشان كرد: در اوايل دوره رياست جمهوري خيلي ها درباره موفقيت در موضوع هسته اي سخنان مايوسانه اي مي زدند ، اما ايمان كامل داشتم كه جوانان با همت خود بالاترين فناوري هسته اي را ايجاد كرده و در خدمت مردم قرار خواهند داد. امروز شهادت مي دهمه كه چنين اتفاقي هم افتاده است .
احمدي نژاد بيشترين عصبانيت دشمنان از اين است كه ملت توانسته است خارج از دايره سلطه و سيطره آنها به پيشرفت برسد. باورم اين است كه آنها هيچ ترسي از بمب ندارند و از قضا وجود چنين عنصري بهترين فرصت براي بهانه گيري آنان است .
رييس جمهور با اشاره به پرتاب موشك ماهواره‌بر به فضا اظهار داشت: در اين عرصه نيز عده اي سخنان مايوسانه اي مي زدند و مدام عنوان مي كردند كه نمي توانيم و عده اي نيز عنوان مي كردند كه چنين اقداماتي دشمن راتحريك مي كند اما با همت و انديشه بلند جوانان كشورمان موشك پرتابگر به فضا رفت.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي گفت: در دنيا كشورهايي هستند كه ماهواره هايي بزرگ به فضا پرتاب مي كنند و حتي از ايستگاه هاي فضايي برخوردار هستند اما اين پيشرفت هاي آنها شور و هيجاني در دل ملت ها برانگيخته نمي كند ولي زماني كه جوانان ايران زمين اولين گام را در عرصه فضايي برمي دارند همه جهانيان خوشحال مي شوند و اين همه به خاطر ويژگي هاي آرماني خداخواهي ملت ايران است و از اين رو ملت ها پيشرفت ايران را در خدمت خود مي دانند.
رييس جمهور در ادامه جوانان كشورمان را پاك ترين، بهترين و وفادارترين جوانان عالم دانست و به مسوولين سفارش كرد قدر جوانان را بدانند و از حضور آنها در عرصه هاي مختلف سياسي و مديريت حمايت كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه همه دستاوردهاي بشر در طول تاريخ مرهون انسانهايي است كه آرمانهاي متعالي و الهي را دنبال مي كردند ، گفت : بزرگترين خسارت براي انسان آن است كه ذره اي از بالاترين قله آرماني پايين آمده و نقطه اي پايين تر از اوج كمال انساني را به عنوان هدف زندگي خود انتخاب كند.

یزد فردا110

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا