با اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در استان یزد، نه درصد کل خانواده های استان شناسایی و رصد شده اند.

یزدفردا: نشست روند پیشرفت و چگونگی طرح شهید سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل بیماری کووید 19 با حضور  معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی، مدیر پرستاری قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا ،  نماینده معاونت بهداشتی و مدیران معاونت بهداشتی یزد برگزار شد.

 در این نشست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:  اولین جلسه ستاد استانی طرح محله محور شهید سلیمانی 20 ابان ماه با هفت کمیته تخصصی فعالیت خود را اغاز کرد. دکتر دهقانی با اشاره به  تعیین سر خوشه در محلات ادامه داد: در حال حاضر در استان به 3 هزار و 418 سرخوشه نیاز است که از این تعداد هزار و 831 نفر معرفی و هزار و 745 نیرو نیز اموزش دیده اند.

 وی افزود: از اغاز طرح در استان، 18 هزار خانواده که شامل 9 درصد کل خانوارهای استان هستند، رصد و در این موارد 85 فرد مشکوک به کرونا شناسایی شده اند.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به فعالیت 394 نفر در 199 تیم رهگیری گفت: تاکنون 3 هزار و 647 نفر توسط این تیم رهگیری شده اند و از 15 اذرماه تا 12 دی ماه، 625 مورد تست سریع توسط این تیم انجام شده است.

 دکتر دهقانی خاطر نشان کرد: 220 نفر در قالب 83 تیم نیز مراقبت در منزل را انجام می دهند  و از 15 اذرماه تا 12 دی ماه، هزار و 678 مورد مراقبت در منزل  توسط این تیم انجام شده است و 19 مورد برای ادامه درمان به بیمارستان ارجاع داده شده اند.وی با اشاره به فعالیت تیم های نظارتی با کمک هلال احمر در استان یاداور شد: تاکنون 702 نفر در قالب 379 تیم فعالیت می کنند و تاکنون 20 هزار و 151 مورد بازدید انجام شده است.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: همچنین 500 تیم حمایتی با حضور بسیج در این طرح مشارکت دارند و توزیع بسته های معیشتی به خانواده های کم درامد و اسیب  دیده از کرونا از جمله فعالیت های تیم های حمایتی است.در ادامه معاون پرستاری وزیر بهداشت درمان و اموزش پزشکی گفت: کاهش انتشار بیماری، کم کردن تعداد بستری در بیمارستان ها و کاهش میزان مرگ و میر کووید 19 از مهم ترین اهداف اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در کشور است.

 دکتر حضرتی تصریح کرد: در بررسی های انجام شده، در برخی شهرستان های استان از جمله خاتم این طرح با سرعت بالا انجام شده و در برخی شهرستان ها سرعت کار پایین است که سرعت عمل بیشتری را می طلبد و در مجموع در استان یزد فعالیت های اصولی و پایه ای بسیار خوبی در اجرای طرح شهید سلیمانی انجام شده است که قابل تقدیر می باشد

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا