یزدفردا "پیشنهاد تشکیل ستاد اصلاح الگوی مصرف در استان یزد از سوی حوزه مشاوران جوان به استاندار استان یزد ارائه شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان جوانان "با توجه به این که اصلاح الگوی مصرف یعنی نهادینه کردن روش درست استفاده از منابع کشور به گونه ای که سبب رشد شاخص های زندگی، کاهش هزینه ها و توسعه عدالت و رفاه عمومی شود در این سال برای برنامه ریزی دقیق در این زمینه حوزه مشاوران جوان استانداری استان یزد پیشنهاد تشکیل ستاد اصلاح الگوی مصرف در استان را به استاندار یزد ارائه نمود.
طبق مقایسه های به عمل آمده میزان مصرف در زمینه های مختلف در کشور بسیار بیشتر از میزان مصارف جهانی است که این امر هم با آموزه های دینی ما مغایرت داشته وهم در دراز مدت باعث کندی و حتی جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور خواهد شد بنا براین تشکیل این ستاد در استان ضرورت دارد.
از اهداف تشکیل ستاد اصلاح الگوی مصرف در استان بررسی ظرفیت های موجود در استان برای اصلاح الگوی مصرف ، تدوین و تصویب قوانین و مقررات لازم برای اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی الگوی صحیح مصرف در بین آحاد مردم را می توان برشمرد.
چارت کلی این ستاد تشکیل شده از رییس ستاد ( استاندار )، دبیر ستاد( معاون برنامه ریزی استاندار)، کمیته مصارف عمومی به ریاست( معاون برنامه ریزی استاندار)، کمیته مصارف دولتی به ریاست( معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار)، کمیته فرهنگ سازی به ریاست ( معاون سیاسی استاندار) و کمیته زیر ساخت ها به ریاست( معاون عمرانی استاندار) که تبیین نظری ستاد اصلاح الگوی مصرف، شناسایی و تدوین اولویت های پژوهشی در امور صرفه جویی و زیر ساخت های اصلاح الگوی مصرف، تدوین راهکارهای عملیاتی – اجرایی در خصوص بهبود کیفیت نان و توزیع آن در استان از برخی از وظایف این ستاد است.
تهیه سازوکارهای قانونی در خصوص اعمال تشویق و تنبیه در سطح مردمی و دولتی برای تحقق اصلاح الگوی مصرف و تهیه برنامه ها ی مدون در ارگان های دولتی به منظور بهبود مدیریت زمان در پاسخگویی به مراجعات مردمی، ترافیک و حمل و نقل عمومی از دیگر وظایف این ستاد است.
گفتنی است ستادی با عنوان ستاد جوان اصلاح الگوی مصرف نیز د حوزه مشاوران جوان استانداری تشکیل شده و به موازات ستاد اصلی اهداف تدوین شده را پیگیری می نماید.
لازم به ذکر است این طرح که توسط حوزه مشاوران جوان و سازمان جوانان استان یزد تهیه شده توسط استاندار در نخستین نشست شورای برنامه ریزی استان مطرح مورد استقبال مدیران دستگاه های اجرایی قرار گرفت و قرار شد بر مبنای برنامه های جاری استان قرار گیرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا