یزدفردا: حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در آیین عبادی سیاسی نمار جمعه بافق با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) و سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی از مردم ولایتمدار بافق و مسئولان استان و شهرستان به ویژه نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، که در این شرایط حساس در این مراسم شرکت نمودند، گفت: افتخار میکنم جز اولین روحانیونی بودم که با آغاز قیام و نهضت انقلاب به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتم و در این راه به اسارت رفتم و شکنجه شدم و هم اینکه ممنوع المنبر شدم.

وی با اشاره به اولین سخنرانی خود در نماز عید فطر سال 57 گفت: در آن مراسم مسائل نظام و جنایات دولت مردان آن زمان را بازگو کردم، این موضوع ادامه داشت و در راهپیمایی ها پیرامون موضوعات مختلف کشور و توطئه های دشمنان سخنرانی کردم.

سلیمانی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی با ارتباطاتی که داشتم و با هماهنگی های شهید صدوقی سپاه، پاسداران،بنیاد شهید،جهاد سازندگی،کمیته امداد در بافق تاسیس کردم و سالهای متمادی در کنار این عزیزان بودم.

امام جمعه سابق بافق با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی و با سخنرانی که در اوایل با مردم انجام دادم و شرایط را بازگو کردم گفت: اولین پرواز از استان یزد به مناطق جنگی از شهرستان بافق بود که مردم در کنار دیگر رزمندگان به جبهه رفتند و برخی شهید و اسیر شدند و گروهی به شهر بازگشتند و در خدمت نظامند.

حجت الاسلام سلیمانی اولین گام در اعتلای فرهنگی خود را به عنوان امام جمعه بافق تاسیس مدرسه علمیه خواهران عنوان کرد و گفت: با پیگیری که انجم شد حوزه علمیه برادران شهرستان نیز بازسازی و کددار شد تا طلبه هایی تربیت کند  تا در سراسر کشور مشغول به فعالیت و ترویج دین و مباحث فرهنگی داشته باشند.

وی در ادامه به برخی از اقدامات خود در طول 25 سال خدمت در سنگر امام جمعه بافق اشاره کرد و یادآورشد:  12باب منزل برای طلاب و اساتید فاقد مسکن،دعوت از شخصیت ها برجسته از جمله مرجع عالیقدر نوری همدانی و دیگر علمای کشور به بافق،برگزاری یادواره های شهدا،پیگیری و دریافت 100 قطعه زمین برای خانواده های شاهد فاقد مسکن، همکاری با دانشگاه ها و مراکز فرهنگی بافق،کمک به زلزله زدگان شهرستان کوهبنان،ساخت خانه و دفتر برای امام جمعه، توسعه مسجد جامع بافق با هزینه ای بالغ بر 10 میلیاردی از جمله این اقدامات بود.

امام جمعه سابق بافق تصریح کرد: در طول 25 سال خدمت خود یک ریال از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یا مردم دریافت نکردم.

وی در پایان از شورای اداری،شورای آموزش و پرورش،شورای فرهنگی،همراهی و همکاری همه مسئولان پیشین و کنونی استان و شهرستان، رئیس حوزه علمیه برادران و خواهران،ائمه جمعه موقت شهرستان تشکر کرد و گفت: بنده در ادامه نیز همچنان در همین شهرستان بافق در خدمت نظام و در خط ولایت و امامت خواهم بود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا