دبیر کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد با اشاره به آغاز بکار رویداد فرهنگی و هنری تولید محتوای بسیج با محوریت کنگره شهدا، گفت: ۳۰۰ اثر فاخر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.

یزدفردا: سیدحسین راسخی، دبیر کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد، امروز، ۱۱ دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ هویت ملی و دینی ما است و این کمیته به عنوان کمیته مرجع و گسترده‌ای در کنگره شهداست.

وی با اشاره به اولین رویداد فرهنگی و هنری تولید محتوا و آغاز بکار آن در هفته بسیج از تولید ۴۰۰ دقیقه محتوای ارزشی در حوزه‌های مختلف خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰۰ اثر فاخر در این رابطه به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.

معاون فرهنگی سپاه الغدیر استان یزد افزود: همچنین به نیت چهار هزار شهید استان یزد، ۴۰۰۰ مترمربع از دیوارهای فضای شهری نیز به نقش شهدا مزین می‌شود که بیش از هزار متر آن سهم شهرستان یزد است.

وی دومین کنگره شهدای یزد با ارائه ۴۰ خدمت شاخص محرومیت‌زدایی را متفاوت‌تر از سایر کنگره‌ها دانست.

سیدعلیرضا رسولی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد نیز در این نشست، بازپیرایی تصاویر شهدا در ۳۸ بلوار شهر یزد با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، احیای زادگاه شهدا با راه‌اندازی سایت شهدای یزد و ساخت ۲۵۰ تابلوی زادگاه شهدا در محلات و معابر که مزین به تصاویر آنهاست،  ساخت المان «تن و تانک» در باغ موزه دفاع مقدس یزد در قالب شخصیت شهید ذوالفقاری را از جمله اقدامات دانست.

وی کاشت ۱۶۵۰ نهال در بلوار دفاع مقدس شهر یزد، مزین شدن سه ورودی شهر جهانی یزد به تصاویر سرداران شهید استان را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: المانی فاخر به یاد شهید سردار سلیمانی در میدان ورودی شهر یزد از سمت کرمان نصب خواهد شدکه در مراحل طراحی قرار دارد.

یادآور می‌شود اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد با محوریت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی اسفندماه امسال به میزبانی شهر یزد برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا