امام جمعه مهریز از شهروندان خواست ، در کنار پیگیری مسوولان برای ثبت به موقع وقایع حیاتی مانند تولد، ازدواج ، طلاق و مرگ با اداره ثبت احوال این شهرستان همکاری کنند، گفت: برای هرگونه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی به آمار و اطلاعات دقیق جمعیت نیاز است .

یزدفردا: حجت الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی چهارشنبه شب در نشست با مسوول و کارکنان اداره ثبت احوال شهرستان افزود: همکاری مردم و همراهی مسوولان در ثبت به موقع وقایع حیانی نقش اصلی در تولید آمار جمعیت دارد و در این ارتباط برای تحقق اهداف و برنامه‌ها، همه وظایف خود را دقیقا انجام دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز با قدردانی از کارکنان ثبت احوال به نقش مهم این اداره در ارایه و انتشار آمار اشاره کرد و گفت: ضرورت و اهمیت ثبت احوال به لحاظ مسایل هویتی مشهود است و نقش آن در تولید آمار  برای تصمیم گیری‌ها حایز اهمیت است.

همچنین رییس اداره ثبت احوال مهریز با قدردانی از امام جمعه این شهر به خاطر حمایت و همراهی از این مجموعه گفت: برای دست‌یابی سریع، به موقع و داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به روز، تاکنون ۱۲۰ هزار سند هویتی شهروندان منطقه اسکن و تمامی آنها الکترونیکی شده است.

مهدی مصدق با اشاره به اینکه بر اساس این طرح هر شهروند دارای ۲ سند شامل ولادت و فوت است که  در سیستم ثبت  است، افزود: استفاده از فضای مجازی و به روز برای الکترونیکی شدن تمامی اسناد هویتی و داشتن آمار و اطلاعات دقیق جمعیت برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری ها در منطقه جزو اهم مسایل است .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا