فرماندار اردکان گفت: در چارچوب حفظ سلامت شهروندان و بررسی موارد زیست محیطی در واحدهای تولیدی و صنعتی، مطالعات پایش وضعیت و منابع آلودگی هوا در مرکز این شهرستان، پس از چندین نشست تخصصی و کارشناسی آغاز شد .

یزدفردا: بهروز شهابی زاد روز سه شنبه در هشتمین نشست کارگروه تخصصی محیط‌ زیست شهرستان با اشاره به اطلاق برخی عنوان ها به اردکان در مورد آلودگی هوا، مطالعه علمی را برای اثبات یا رد محورهای پایش عنوان کرد و افزود: پس از انتشار نتایج براساس داده‌های علمی و پژوهشی، مرحله بعدی مطالعات اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح با همکاری شرکت‌های معتبر علمی از طریق انتشار فراخوان و با نظارت دستگاه‌های متولی در استان یزد و شهرستان صورت می‌گیرد و مسوولان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اردکان نیز برای تأمین منابع مالی آن اعلام آمادگی کرد.

شهابی‌زاد با بیان اینکه در گام‌های بعدی، منشأ آلودگی هوا و نوع آن‌ها مشخص و راهکارهای عملی برای رفع و کاهش آلاینده‌ها اعلام می‌شود، اظهار کرد: هدف اصلی ملزم‌کردن مسوولان همه معادن، صنایع و منابع ایجادکننده آلودگی هوا برای رفع آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هواست.

فرماندار اردکان درباره ضمانت اجرا نتایج پژوهش با بیان این‌که نمایندگانی از دفتر امام‌جمعه، نماینده مجلس، انجمن‌های محیط ‌زیست و اداره های کل ذی ربط در این کارگروه  حضور دارند؛ تاکید کردد: این طرح در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های استان یزد نیز مصوب و نتایج آن لازم‌الاجراست.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا