هم‌اکنون 943 مددجوی بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات حمایتی کمیته امداد استان یزد بهره‌مند هستند، این در حالی است که 300 نفر از آنان نیازمند نگهداری هستند.

یزدفردا: هم‌اکنون 943 مددجوی بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات حمایتی کمیته امداد استان یزد بهره‌مند هستند، این در حالی است که 300 نفر از آنان نیازمند نگهداری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه بخشی از جامعه هدف تحت حمایت این نهاد مددجویان بیمار و نیازمند به نگهداری هستند، گفت: هم‌اکنون 943 مددجوی بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات حمایتی کمیته امداد استان یزد بهره‌مند هستند، این در حالی است که 300 نفر از آنان نیازمند نگهداری هستند.

وی افزود: نیکوکارانی که تمایل دارند به بیماران تحت حمایت این نهاد کمک کنند می‌توانند با مشارکت در "طرح شفا" به عنوان حامی، تأمین مالی بخشی از هزینه‌های معالجه و درمان بیماران خاص، صعب‌العلاج و پرهزینه که نیازمندی آن‌ها به تأیید این نهاد رسیده است را متقبل شوند، بر این اساس حامی خیر متعهد می‌شود به صورت دائم و یا برای مدت مشخص، ماهیانه مبلغی را به بیمار تحت حمایت خود و یا بیمارانی که بنا به تشخیص مسئولان درمان کمیته امداد در اولویت دریافت خدمات هستند، پرداخت کند.

شجاعان یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 320 میلیون تومان به بازماندگان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد که بر اثر ابتلای به بیماری کووید ۱۹ فوت کرده‌اند پرداخت‌شده است، بیش از ۹۰ درصد مددجویان فوت‌شده به علت درگیری با ویروس کرونا سالمندان بالای ۷۰ سال بودند.

بیماران خاص تحت حمایت شامل مددجویان مبتلا به هموفیلی، ام‌اس، تالاسمی، پیوند کلیه و دیالیزی و بیماران صعب‌العلاج تحت حمایت نیز مبتلا به بیماری شدید پوستی، داخلی، ریوی، سیستم ایمنی، عفونی حاد، دیابت مزمن و عوارض ناشی از آن، مزمن روانی، مزمن چشم، اختلالات عصبی مزمن، بیماری‌های قلبی و عروقی، اختلالات شدید حسی و حرکتی، بیماری‌های شدید استخوانی و مفصلی، انواع سندروم‌ها، اقسام سرطان‌ها و بیماری‌های مادرزادی هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا