یزدفردا :رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز از صدور مجوز انتشار دو نشریه محلی برای این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، سید کاظم کمالیان گفت : هیأت نظارت بر مطبوعات کشور در جلسه روز دوشنبه 24 فروردین 88 با انتشار 19 نشریه شامل 2 هفته نامه ، 2 دو هفته نامه ، 11 ماهنامه ،3 فصلنامه و یک دوفصلنامه موافقت کرد که در این میان دو نشریه با عناوین ، دو هفته نامه " آئینه مهر" به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی کاظم سبحان زاده و ماهنامه " بانگ صبح " به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی محمد صادق زاده متعلق به این شهرستان می باشد.
کمالیان افزود : در خواست مجوز این نشریات از سال 1382 در نوبت رسیدگی هیأت نظارت بر مطبوعات قرار داشتند که در سال گذشته با پیگیری های مستمر توسط این اداره و مساعدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، جزو اولویت های نخست استان برای صدور مجوز قرار گرفته بودند.
وی بر اهمیت و نقش موثر مطبوعات در بالا بردن سطح فرهنگ ، بینش و بصیرت آحاد مردم اشاره کرد و گفت : سال های گذشته نشریات محلی " پیام مهریز" و " آوای مهر" در این منطقه مجوز نشر دریافت کرده بودند و بعلت عدم آگاهی کامل دست اندرکاران آنها نسبت به قانون مطبوعات ، فقدان مدیریت صحیح و عدم چاپ منظم ، این نشریات لغو امتیاز شدند.
کمالیان ادامه داد : در حال حاضر صاحب امتیاز هر دو نشریه جدید می بایست با استفاده از تجربیات تلخ گذشته سعی کنند تا این موضوع تکرار نشود.
دبیر شورای فرهنگ عمومی مهریز افزود : این نشریات باید با تشکیل هیأت تحریریه ی قوی و استفاده از ظرفیت های علما و روحانیت ، اساتید دانشگاه و دانشجویان ، اصحاب فرهنگ ، صاحب نظران ، نویسندگان و اهل قلم تلاش نمایند تا مورد اقبال عمومی مردم قرار گیرند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریزاظهار داشت: دستگاها و نهاد های اداری ، خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات و خبرگزاری ها نیز باید در رابطه با اطلاع رسانی عملکردها و مساعدت های دیگر با این نشریات همکاری نمایند.
کمالیان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری های مجدانه امام جمعه ، فرماندار ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و نماینده مجلس اظهار داشت : در حال حاضر درخواست یک هفته نامه دیگر بنام " صدای مهریز" در نوبت رسیدگی هیأت نظارت بر مطبوعات قرار دارد که امیدواریم مجوز چاپ این نشریه نیز در سالجاری صادر گردد.

یزدفردا  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا