جلسه هم اندیشی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی شهرستان بهاباد با محوریت ریشه یابی علل دعاوی خانوادگی در شهرستان بهاباد برگزار شد.

یزدفردا: جلسه هم اندیشی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی شهرستان بهاباد با محوریت ریشه یابی علل دعاوی خانوادگی در شهرستان بهاباد برگزار شد. 

فرماندار بهاباد طی سخنانی به نقش خانواده ها در پرورش مهارت های زندگی و ارزش های اخلاقی پرداخت و گفت: برخی خانواده ها فقط مراسم ازدواج بسیار خوبی برای فرزندان خود می گیرند و متأسفانه بعد از ازدواج آنها را به حال خود رها می کنند.

"محمدمهدی خانی زاده" با تأکید بر ضرورت توجه جدی به جلسات مشاوره ای قبل و بعد از ازدواج افزود: خیلی از زوجین مهارت لازم برای زندگی ندارند و فلسفه ازدواج را نمی دانند و در نتیجه اینگونه ازدواج ها منجر به طلاق می شود.

امام جمعه بهاباد اظهار داشت: متأسفانه توجه به تجملات و چشم و هم چشمی ها جای خود را در بین بعضی خانواده ها باز کرده است و اهداف اصلی از تشکیل زندگی جزء فرعیات شده است و این ها زمینه آسیب های اجتماعی در خانواده را فراهم می کند.

"حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ابراهیمی بشکانی" بر آموزش قدرتمند و هدفمند کسانی که می خواهد مشاوره به مردم ارائه دهند و همچنین بسیج عمومی برای استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی و روحانیون در این زمینه تأکید نمود. 

رئیس دادگاه عمومی شهرستان بهاباد گفت: دعاوی خانوادگی در سطح شهرستان بهاباد علی رغم اینکه در سطح کشور افزایشی بوده، ولی این دعاوی در دادگستری و شوراهای حل اختلاف دادگستری شهرستان منجر به صلح و سازش شده است.

وی با تأکید بر اینکه از آسیب های فضای مجازی که برای ترویج مباحث غیر اخلاقی در حال افزایش می باشد نباید غافل شد گفت:  فضای مجازی باعث هنجارشکنی مدرن شده و متأسفانه برخی جوانان به راحتی با آن همراهی می کنند.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه به ارائه گزارشی از اقدام انجام شده برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان که بسیاری از آنها نتایج خوبی برای کاهش و کنترل آسیب ها از جمله اعتیاد و طلاق داشته است ارائه نمودند.

ضرورت توجه جدی به جلسات مشاوره ای قبل و بعد از ازدواج، شناسایی و استفاده از افرادی که در ادارات و نهادها توانایی انجام مشاوره را دارند، برگزاری آموزش های مجازی، استفاده از بستر فضای آموزش مجازی آموزش و پرورش، برگزاری مشاوره های اختصاصی برای خانواده های دانش آموزان، اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی و اجرای تئاترهایی با موضوع خانواده از برخی مصوبات این جلسه بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا