فرماندارمیبد در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان گفت: همه دستگاه‌های متولی اعم از راه و شهرسازی، ثبت و اسناد و بنیاد مسکن باید با استناد به قوانین و پرونده‌ها در حل مشکلات مردم با دستگاه قضا همکاری و همراهی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، هفتمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان در سال جاری با حضور فرماندارمیبد، معاون محترم پیشگیری از وقوع جرم استان و جمعی از مسئولین برگزار شد.

حسین فلاح در این جلسه قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران را توفیق خدمت به مردم خواند و گفت: برداشتن موانع از پیش روی مردم و حل مشکلات و گرفتاری باید در دستور کار مسئولین باشد.

فلاح افزود: کشاورزان و مردمی که سال‌ها بر روی این زمین‌ها کار و آن را آباد کرده‌اند نباید درگیرودار اداری نفسشان بریده و حقشان ضایع گردد.

فلاح تصریح کرد: همه دستگاه‌های متولی اعم از راه و شهرسازی، ثبت و اسناد و بنیاد مسکن باید با استناد به قوانین و پرونده‌ها در حل مشکلات مردم با دستگاه قضا همکاری و همراهی داشته باشند.

حسین بیگی رئیس دادگستری شهرستان میبد در نشست حفظ حقوق بیت‌المال این شهرستان از فراخوان عمومی برای افرادی که در مناطق مشکل‌دار قرار دارند خبر داد.

علیرضا حسین بیگی گفت: بالای 20 منطقه در شهرستان میبد شناسایی‌شده است و تاکنون 9 منطقه موردبررسی قرارگرفته است.

حسین بیگی افزود: بعضی از این مناطق تا 2 هزار قطعه زمین دارای مشکل است که افراد یا با بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و یا اداره ثبت مشکل‌دارند و باید یکی‌یکی بررسی شود.

رحیم زاده معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تشکیل کمسیون رفع تداخل نسبت به پلاک‌های مشکل‌دار را از مصوبات این جلسه عنوان کرد و گفت: معمولاً در جانمایی‌ها و تعیین حدود، اختلافاتی وجود دارد و باید کارشناس نسبت به آن اظهارنظر و تا در جلسه بعدی بر آن اساس تصمیم‌گیری شود.

رحیم زاده بابیان اینکه برای اجرای قانون حد نگار یا کاداس باید ادارات متولی زمین، نقش‌های یوتی ام خود را به ثبت‌اسناد بفرستند افزود: ثبت‌اسناد باید نسبت به اجرای کاداستر که قانون‌گذار تکلیف کرده است اقدام کند و اگر ادارات متولی زمین‌بر این اساس به وظایفشان به‌موقع عمل کنند قطعاً این مشکلات هم پیش نخواهد آمد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا