رییس حوزه علمیه ولی‌عصر (عج) ابرکوه گفت : تا زمانی که وحدت علمی و عملی میان حوزه و دانشگاه برای دفاع از اسلام و انقلاب برقرار است، اهداف شوم دشمنان و استکبار جهانی به‌ جایی نمی رسد و نقشه آنها نقش بر آب می شود.

یزدفردا: حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی جمعه شب به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه ( ۲۷ آذر) در جمع تعدادی از طلاب شهرستان با گرامیداشت خاطره شهید آیت‌الله محمد مفتح افزود: وحدت این ۲ نهاد موجب ارتقای علمی کشور و تقویت بنیان‌های دینی جامعه می شود و در اعتلای نظام اسلامی نیز نقش برجسته‌ای دارد.

امام جمعه ابرکوه با اشاره به نقش حوزه و دانشگاه در فرهنگ‌سازی جامعه برای دستیابی به تمدن عظیم دینی، گفت: مأموریتی همچون علم و پژوهش ، معنویت و اخلاق ، اقتصاد مقاومتی ، عدالت و مبارزه با فساد ، استقلال و آزادی ، عزت ملی و سبک زندگی از جمله آن است ، چنانچه در گام اول انقلاب تاکنون گام های بلندی در این ارتباط برداشته شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: اینها مأموریت های اصلی است که عمده زیرساخت اصلی آنها به عهده حوزه و دانشگاه است.

حسینی با بیان اینکه تلاش حوزه و دانشگاه به‌عنوان ۲ مرکز تأثیرگذار سیاسی و فرهنگی انقلاب بر کسی پوشیده نیست تصریح کرد: حوزه و دانشگاه از نهادهای تأثیرگذار انقلابی هستند که نقش مؤثری در استقلال سیاسی و فرهنگی کشور داشته و دارد.

رییس حوزه علمیه ولی‌عصر (عج) ابرکوه در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه هدفی بزرگی را در سازندگی شخصیت های علمی ، فکری و عملی جامعه دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهید مفتح نماد و مظهر وحدت این ۲ نهاد علمی و مذهبی جامعه ایران اسلامی بود، تأکید کرد: دانشجویان و طلاب شهرستان و استان یزد کارنامه‌های پربار این شهید را در عرصه‌های دینی ، علمی، فرهنگی ، آموزشی و پژوهشی الگو قرار دهند.

امام جمعه ابرکوه یادآورشد: اندیشه‌ها، مواضع و مدیریت‌های حوزه و دانشگاه مرهون تلاش طلاب و دانشجویان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا