سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:قربانیان کرونا در یزد به کمتر از پنج تن رسید.

یزدفردا: «ابراهیم سلمانی» سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد ‌به وضعیت کنونی بیمارستان های یزد در پذیرش بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت:‌ در شبانه روز گذشته، ۵۰ مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند.

وی تعداد آمار فوتی های کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته را نسبت به روزهای قبل کمتر اعلام و اضافه کرد: متاسفانه در شبانه روز گذشته ۳ تن از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

سلمانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر، ۳۰۸  بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۹۳ بیمار ، در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر اینکه شهروندان همچنان باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی دقت نظر داشته باشند،‌افزود:‌اگر کاهش بیماران مبتلا به کرونا سبب عادی انگاری آن در بین مردم شود،‌ سبب می شود تا فصل زمستان بسیار سختی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دورهمی های خانوادگی همچنان یکی از علت های اصلی مبتلا به کرونا است،‌اذعان داشت:‌ امیدواریم مردم به این مسئله توجه داشته باشند که اگر دورهمی ها کاهش پیدا نکند همچنان با این بیماری درگیر خواهیم بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا