رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم گفت: در طرح ملی ناظران سلامت به ٩٨۶نفر خدمات ارائه شده است.

یزدفردا: حسین نوید رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم گفت: طرح ناظران سلامت با همکاری شبکه بهداشت ودرمان شهرستان از اول آذر ماه امسال برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان آغاز شد وتاکنون به ٩٨۶ نفر ارائه خدمات شده است.

نوید با اشاره به اینکه در طرح ملی ناظران سلامت به ١٢٧ مکان به همت داوطلبان و جوانان هلال‌احمر خدمات ارائه شده است، افزود: این طرح به صورت سراسری با حضور ١٧٢ نفر روز عضو فعال جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر در قالب ۴٢ تیم فعال انجام می‌شود.

او بیان کرد: تعداد ۴٢٠ نفر ساعت در این طرح به مردم خدمات ارائه می‌دهند تا شاهد کاهش زنجیره انتقال بیماری وپیشگیری از بیماری باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهارداشت: در قالب همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال احمر با کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت ودرمان شهرستان در زمینه کنترل و نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور صیانت از سلامت هموطنان و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرایی شده است.

او تصریح کرد: ارزیابی اماکن و اصناف، آموزش و فرهنگ سازی با ارائه توصیه‌های بهداشتی و ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی درمانی از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و آسیب پذیر در مواجهه با کرونا و استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی از عمده اهداف و برنامه‌های این طرح است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا