معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: روند ابتلا به کرونا همچنین فوت مبتلایان به این بیماری در استان یزد نسبت به یک ماه گذشته کاهش یافته اما خطر اوج گرفتن شیوع همچنان در کمین است.

یزدفردا: محمود نوری شادکام اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۶ بیمار مبتلای قطعی به کرونا در استان شناسایی شدند که این میزان، کمترین آمار ابتلا در استان یزد طی یک ماه اخیر بوده است.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته ۴۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و متاسفانه در همین مدت، پنج نفر از بیماران مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند.

نوری شادکام عنوان کرد: در حال حاضر ۳۳۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۶ بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه بخشی از کاهش آمار ابتلا به کرونا و فوت بر اثر این بیماری مربوط به رعایت ضوابط بهداشتی توسط مردم و کاهش دورهمی ها و تجمع‌هاست و بخشی نیز به دلیل مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی است.

وی تاکید کرد: مردم همچنان پرهیز از دورهمی‌ها را جدی بگیرند و با تحمل محدودیت‌ها در مدت زمان کوتاه، ویروس کرونا را برای همیشه از بین ببرند.

نوری شادکام با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا عنوان کرد: از مردم درخواست داریم امسال شب یلدا را در جمع محدود خانواده های خود برگزار کنند تا شاهد اوج گرفتن کرونا در دی ماه نباشیم.

 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا