حجت‌الاسلام ابراهیمی بشکانی، گفت: ایشان در زمان حیات خود در مقابل هجمه‌های دشمنان سکوت می‌کردند که نشان از شخصیت بزرگ ایشان داشت.

یزدفردا: حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله محمد یزدی، گفت: در زمانی که من در شهربابک زندگی می‌کردم، برخی از مردم این شهر می‌گفتند که حضرت آیت‌الله یزدی در دوران قبل از انقلاب به این شهر تبعید شده بودند که نشان می داد ایشان در راه پیروزی انقلاب تلاش ها و زحمات بسیاری متحمل شده اند.

وی با بیان اینکه دشمنان در دوران انقلاب خیلی سعی داشتند که چهره آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی را مخدوش کنند، اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری آیت‌الله یزدی در قوه قضائیه منصوب کردند، بسیاری از افراد در داخل کشور نسبت به این انتصاب اعتراضاتی داشتند اما آیت‌الله یزدی حتی با شنیدن این مباحث حاضر به صحبت نشدند که نشان از مظلومیت و بزرگی این شخصیت دارد.

ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه آیت‌الله یزدی در زمان ریاست قوه قضائیه، تحولی را در این قوه به وجود آوردند، افزود: ایشان در زمان ریاست قوه قضائیه به شکلی عمل کردند که بسیاری از سرگردانی‌ها در دادسراها حذف و امور مردم به‌خوبی پی گرفته می‌شد، گرچه که بعد از ایشان دوباره این مسائل را شاهد بودیم.

امام جمعه بهاباد اضافه کرد: اصولاً برخی افراد در زمان حیاتشان حجاب معاصرت داشته و ناشناخته هستند که آیت‌الله یزدی یکی از این افراد بود که چهره علمی ایشان در حجاب قرار گرفت و متأسفانه چندان در تبلیغات عام مورد استقبال نبود.

وی با تأکید بر اینکه آیت‌الله یزدی در زمان حیات و مسئولیت‌هایی که در انقلاب اسلامی بر عهده داشتند، بسیار عمیق و دقیق بودند، گفت: آیت‌الله یزدی از انصاف عجیبی برخوردار بودند و علی‌رغم هجمه‌هایی که به ایشان وارد می‌شد در مقابل آن‌ها سکوت کرده و واکنشی نشان نمی‌دادند که نشان از بزرگی شخصیت ایشان دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا