سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان خاتم از اجرای طرح محله محور سردار شهید سلیمانی به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این شهرستان خبر داد.

یزدفردا: احمد پوررضایی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاتم از اجرای طرح محله محور سردار شهید سلیمانی به منظور مبارزه با شیوع کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح به صورت محله محور و با اهداف کنترل و اپیدمی بیماری از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از نیرو‌های بسیج، هلال احمر و داوطلبان مردمی اجرا می‌شود.

او افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری، کنترل، آموزش، غربالگری و شناسایی بیماران کرونایی در هر محله و جلوگیری از انتقال بیماری است.

پور رضایی ادامه داد: اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرصت تقویت فرآیند بیمار یابی، کنترل مخازن بیماری و ایزولاسیون و جدا سازی افراد مبتلا را فراهم می‌کند.

پور رضایی بابیان اینکه در دوهفته گذشته آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان رو به کاهش است، افزود: آمار مراجعه کنندگان کرونا از ٣٠ تا۴٠ نفر در روز به ١۵ نفر رسیده است امیدواریم همچنان مردم دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا هرچه زودتر این ویروس از بین برود.

پور رضایی گفت: عامل شیوع کرونا ۵١ درصد دورهمی‌های خانوادگی و٢۴درصد تماس‌های شغلی است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا