فرماندار یزد در دیدار با رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با اشاره به تعطیلی کتابخانه‌ها به دلیل گسترش ویروس کرونا، بر بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج مطالعه تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، سیدمحمد رستگاری، فرماندار یزد در دیدار با محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی یزد با قدردانی از تلاش‌های کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های شهرستان و تبریک مجدد هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: هرچند شرایط حاد کرونایی موجب اخلال در فعالیت طبیعی کتابخانه‌ها شده است، ولی مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران، با خلاقیت و کوشش می‌توانند از ابزارهای دیگری برای معرفی بیشتر کتاب و مطالعه بهر‌ه بگیرند.

وی تصریح کرد: در این شرایط،  فضای مجازی ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

رستگاری خاطرنشان کرد: مجموعه فرمانداری همچون گذشته در برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های عمرانی، پشتیبان کتابخانه‌های شهرستان و استان خواهد بود و سعی می‌کنیم در تخصیص بودجه‌ها و حمایت‌های مالی، نهایت همکاری را با این مجموعه فرهنگی مؤثر داشته باشیم.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: هر چند کتابخانه‌های ما در این شرایط برای حفظ سلامت شهروندان و همکاران کتابدار تعطیل است ولی کتابداری تعطیل نیست و همکاران ما با خلاقیت و ابتکار، برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهند و سعی ما بر این بوده است که ارتباط کتابخانه و کتابداران با مخاطبان و اعضا قطع نشود.

وی در خصوص بهسازی کتابخانه شهدای شاهدیه و تکمیل پروژه کتابخانه شهید بابایی زارچ نیز گفت: با مساعدت فرماندار محترم مقرر شده است بودجه لازم برای این امر در سال 99  اختصاص یابد و اگر اعتبارات لازم که به این پروژه‌ها تخصیص یافته است، تحقق یابد در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم شاهد اتمام این پروژه‌ها باشیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی یزد در بخش دیگری از سخنان خود از اتمام پروژه عظیم کتابخانه مرکزی یزد پس از 25 سال از آغاز ساخت آن ابراز خوشحالی کرد و گفت: این پروژه‌ها بزرگ سرانجام با اهتمام و پیگیری ویژه دبیرکل محترم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با اختصاص بودجه لازم برای تکمیل پروژه از سوی نهاد، در اواخر سال گذشته به اتمام رسید ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان افتتاح رسمی آن میسر نشده است.

وی افزود: از دیگر اتفاقات مثبتی که برای این کتابخانه افتاد، جذب 20 نیروی کتابدار متخصص و نیز جذب 8 نیروی خدمات بوده است که این همکاران نیز از ابتدای تیرماه آغاز به کار کرده‌اند.

رفیعی ابراز امیدواری کرد، با فروکش کردن تب بیماری کووید 19 و امکان بازگشایی مجدد کتابخانه‌ها، شرایط برای افتتاح رسمی کتابخانه مرکزی و بهره‌برداری مردم استان و شهر یزد از این ظرفیت عظیم فرهنگی فراهم شود.

در پایان این جلسه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد چند جلد کتاب به رسم یادبود به فرماندار یزد اهدا کرد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا