جمعی از کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استانیزد ب مناسبت هفته کتاب و در راستای اجرای پویش «کتاب‌خون»، با حضور در یکیاز پایگاه‌های انتقال خون استان، خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و به منظور کمک به بیماران نیازمند به خون و پلاسما، کارکنان و کتابداران کتابخانه های  عمومی استان یزد با پیوستن به پویش «کتابخون»، بخشی از خون خود را به این بیماران اهدا کردند.

به گفته حامد عطارها،  معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، این حرکت ارزشمند و خداپسندانه در راستای رفع مشکل کمبود خون و پلاسما در ایام گسترش بیماری کرونا صورت گرفت و کتابداران یزدی همگام با سایر هموطنان نوع‌دوست خود به کمک بیماران نیازمند شتافتند.

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای ایفا رسالت فرهنگی و اجتماعی خود با امضای تفاهم‌نامه با سازمان انتقال خون کشور، پویش با عنوان «کتاب‌خون» راه‌اندازی کرد که در جریان این پویش فرهنگی، کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها به کمک بیماران نیازمند به خون و فراورده‌های خونی در هفته کتاب شتافتند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزدهمچنین از مشارکت دائمی کتابداران یزدی در برنامه‌های سازمان انتقال خون خبر داد و گفت: کتابداران و کارکنان این اداره کل همه‌ساله به مناسبت هفته انتقال خون در حرکتی نمادین و به منظور ترویج امر خداپسندانه اهدای خون، در مراکز سازمان انتقال خود حضور می‌یابند و خون خود را اهدا می‌کنند و بسیاری از همکاران نیز این حرکت ارزشمند را در طول سال نیز ادامه می‌دهند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا