چهره سیاسی اصولگرا گفت: در انتخاباتی که احتمال برد اصولگرایان افزایش پیدا کرده افراد بسیاری احساس کنند که می‌توانند نقش آفرین باشد از این رو شرایط به یک شرایط روشنی منجر نشده است.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا، «محمدصالح مفتاح»، چهره سیاسی اصولگرا، درباره برنامه اصولگرایان برای انتخابات 1400 به ویژه اجماع آنها برای رسیدن به کاندیدای نهایی به خبرنگار سیاسی برنا گفت: انتخابات 1400، ویژگی‌های خاص خود را دارد از جمله اینکه اصولگرایان خود را پیشاپیش پیروز انتخابات سال آینده قلمداد می‌کنند. باتوجه به انتقاداتی که مطرح است، انتظار چرخش گفتمانی به نفع اصولگرایان می‌رود که نشانه‌های آن در انتخابات مجلس آشکار شد. 

او افزود: همین موضوع باعث می‌شود در انتخاباتی که احتمال برد اصولگرایان افزایش پیدا کرده افراد بسیاری احساس کنند که می‌توانند، نقش آفرین باشند. از این رو شرایط به یک شرایط روشنی منجر نشده است چراکه تعداد کاندیداها در جریان اصولگرایی زیاد است و افراد مختلفی هستند که اعلام آمادگی کردند تا برای انتخابات سال آینده کاندیدا شوند.

مفتاح ادامه داد: در واقع منطق انتخابات، منطق رقابت است و قاعدتا حضور دیگر کاندیدا در این قضیه موثر است که چه کسانی، کاندیدا شوند یا آرا چگونه بین افراد تقسیم می‌شود. از این رو منطقی است که منتظرند تا بزرگان اصولگرا نقش خودشان را در انتخابات بعدی ایفا کنند بنابراین افرادی مانند رئیسی و قالیباف، به واسطه اقبالی که مردم در انتخابات گذشته به آنها نشان دادند، همچنین جایگاهی که دارند، نقش اساسی و مهمی خواهند داشت. 

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که عملکرد مجلس یازدهم در انتخابات آینده تا چه حد تاثیرگذار است؟ عنوان کرد: در شرایطی که مردم تا حدودی ناامید هستند و با مشکلات اقتصادی روبرو هستند، نگاهشان به سایر افراد در صحنه سیاست و اجرایی کشور است. مجلس با توجه به تغییری که در رأس آن رخ داده، یکی از عرصه‌هایی است که مورد توجه مردم است، از این رو مردم به عملکرد نگاه می‌کنند و بسیاری از کسانی که می‌خواهند رأی بدهند، جاهایی که در دست جریان اصولگرایی و انقلابی است را ملاک قرار می‌دهند که از این رو می‌توانند، ارزیابی کنند که کدامیک از این ها کارآمدتر هستند.  

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا