معاون اول مجلس نمایندگان بوسنی و هرزگوین در دیدار با سفیر کشورمان در سارایوو گفت: روابط هیات رئیسه، کمیسیون‌های تخصصی و گروه‌های دوستی پارلمانی بوسنی و هرزگوین را با مجلس شورای اسلامی ایران ادامه خواهیم داد و پارلمان بوسنی و هرزگوین از گسترش مناسبات دوجانبه با ایران حمایت می‌کند

به  گزارش پایگاه خبری یزد فردا، «دوریانا کریشتو» روز چهارشنبه در ملاقات با «رضا قلیچ خان» با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از بوسنی و هرزگوین در گذشته افزود: از حمایت‌های ایران در مسیر توسعه بوسنی وهرزگوین قدردانی می‌کنیم و از ارتقای روابط میان دو کشور در همه زمینه‌ها حمایت خواهیم کرد.

معاون اول مجلس ملی نمایندگان بوسنی و هرزگوین اضافه کرد: اگرچه پاندمی کرونا تاثیرات منفی جدی بر مناسبات تجاری و اقتصادی میان کشورها در تمامی جهان به جا گذاشته است، اما باید برای توسعه هرچه بیشتر روابط اقتصادی میان دو کشور همزمان با گسترش روابط سیاسی و فرهنگی تلاش کنیم.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه دیپلماسی پارلمانی در روابط میان دو کشور افزود: حمایت‌های مجالس دو کشور موجب تقویت روابط دوستانه ایران و بوسنی و هرزگوین در همه عرصه‌ها خواهد بود.

قلیچ خان با تاکید بر روابط خوب دو کشور افزود: ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین در کنار مردم و دولت بوسنی بوده و از یکپارچگی و وحدت این کشور حمایت کرده است.

سفیر کشورمان با اشاره به حمایت ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی بوسنی و هرزگوین افزود: جمهوری اسلامی ایران از همزیستی اقوام و ادیان مختلف در بوسنی و هرزگوین حمایت کرده و برای تقویت ارتباط با همه اقوام بوسنیایی تلاش خواهد کرد.

دو طرف در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه پارلمانی، انتخابات محلی پیش رو در بوسنی و هرزگوین و آخرین وضعیت مبارزه با پاندمی کرونا در دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا