ائتلاف فتح عراق با بیان اینکه هدف تمامی رؤسای جمهور آمریکا توسعه‌طلبی در عراق و منطقه است، تأکید کرد که رئیس جمهور آینده این کشور باید نظامیان خود را از بغداد خارج کند.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا،  «فاضل جابر» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق از چند دستگی طبقات سیاسی این کشور در قبال ریاست جمهوری آمریکا انتقاد کرد.

او تأکید کرد: برای عراق پیروزی دونالد ترامپ یا جو بایدن در انتخابات آمریکا اهمیت ندارد. آنچه برای عراق اهمیت دارد، این است که در دور بعدی ریاست جمهوری آمریکا، نظامیان این کشور از عراق خارج شده و به نقض مداوم حریم هوایی عراق پایان داده شود.

این نماینده عراق تصریح کرد: ویرانی‌های عراق و منطقه ناشی از سیاست‌های سبک‌سرانه ترامپ است و نمی‌توان به بایدن نیز دلخوش کرد، زیرا وی شخصی بود که پروژه تجزیه عراق را طراحی کرد.

نماینده ائتلاف فتح پارلمان عراق در پایان تأکید کرد: هر کدام از نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا برنده شود، به جز حرکت در مسیر طرح‌های صهیونیستی و تمایلات توسعه‌طلبانه در عراق و منطقه هیچ طرحی ندارد.

پنجاه و یکمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حضور دو نامزد جو بایدن، از حزب دموکرات و دونالد ترامپ، از حزب جمهوری خواه و رئیس جمهور کنونی روز سه‌شنبه سوم نوامبر (۱۳ آبان) در ایالت‌های مختلف برگزار شد و هم اکنون شمارش آرای مردمی و الکترال درحال انجام است و با توجه به اختلاف ساعت در ایالت‌های مختلف، نتیجه نهایی انتخابات تاکنون مشخص نشده است.

این انتخابات علاوه بر اینکه، رئیس جمهور آمریکا را برای چهار سال آتی مشخص می‌کند، تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی سنا را هم معلوم خواهد کرد.

مشارکت بالای آمریکایی‌ها در این دور از انتخابات، حساسیت آن را دو چندان کرده است. تنها ۱۰۰ میلیون آمریکایی پیش از آغاز انتخابات و به صورت زودهنگام در انتخابات شرکت کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا