نظارت بر دستورالعمل‌های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، مبنی بر فعالیت اصناف و کاهش ترددها در قطع زنجیره این ویروس، گشت‌های مشترک نیروی انتظامی، فرمانداری، دستگاه قضا، اتاق اصناف و اداره صمت همچنان فعالیت اصناف و بازار را رصد می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح فرماندارمیبد که شخصاً همراه گشت در سطح بازار حضور داشت؛ جولان کرونا و افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان میبد را خاطرنشان کرد و گفت: برای قطع زنجیره این ویروس باید از هرگونه تجمع و تردد را در شهر مدیریت کنیم.

فلاح تصریح کرد: اوضاع شهرستان خیلی بحرانی است و همراهی همه اصناف، قانوناً، اخلاقاً و شرعاً با مسئولین لازم و ضروری است.

علی باقر پور دادستان میبد گفت: خوشبختانه اکثر اصناف دستورالعمل‌ها را ملاک قراردادند و تعطیلی بیشتر اصناف را طبق ساعت تعیین‌شده در سطح شهر شاهد بودیم.

باقر پور بابیان اینکه برخی از اصنافی هم که تخلف کرده بودند تذکرات اولیه داده شد افزود: تعدادی از اصناف هم که بار دوم و سوم مرتکب تخلف شده بودند پلمپ شدند.

وی تصریح کرد: مصوبات ستاد کرونا به‌عنوان یک سند لازم‌الاجرا برای همه ماست و بر همین اساس دستگاه قضا اقدام خواهد کرد.

 دکتر مهدی حفیظی رئیس شبکه بهداشت و درمان میبد هم گفت: طبق مصوبه ستاد کرونا استان، تمام اصناف به‌غیراز صنف لبنیات و سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها تا ساعت چهار و نیم بعدازظهر مجاز به فعالیت هستند.

حفیظی افزود: این محدودیت‌ها تا هفدهم آبان ماه در شهرستان میبد ادامه دارد.

وی بابیان اینکه خوشبختانه نزدیک 90 درصد اصناف دستورالعمل‌های ستاد کرونا را رعایت کرده بودند گفت: از اصناف خواهش می‌کنیم همان‌طور که در سومین روز از اعمال این محدودیت‌ها نزدیک 90 درصد اصناف رعایت کرده بودند مصوبات ستاد کرونا را رعایت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا