دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق گفت: تندرستی شهروندان و حفظ سیمای شهر از اولویت‌های مهم برای زیبایی چهره شهر است.

یزدفردا: چمران بهارلوئی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق در دیدار با شهردار بافق بر اختصاص یک منطقه ویژه برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی تأکید کرد و گفت: انباشت نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهر و برخی معابر شهری علاوه بر زشت کردن چهره شهری، مشکلات ایجاد کرده و به محلی برای تجمع سگ‌های ولگرد و حیوانات موذی تبدیل شده که با در نظر گرفتن مکان خاصی برای انباشت نخاله‌ها در زمان شیوع کرونا از گسترش بیماری‌ها می‌توان جلوگیری کرد.

او افزود: با احداث یک محل مناسب و به دور از محیط شهری و به صورت هدفمند با در نظر گرفتن پسماند‌های شهری، خانگی و همچنین نیاز به دفع و یا بازیافت مواد و مهمتر جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی منطقه شده و فرصتی بسیار مناسب هم برای سرمایه گذاری و هم برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست رقم خورده که نیازمند عزم جدی و فعالیتی جهادی است.

این مقام قضایی در خصوص آموزش مأموران شهرداری تصریح کرد: نیرو‌های فعال و آموزش دیده در شهرداری می‌توانند به عنوان ضابطین خاص تحت آموزش‌های لازم درمسائل خاص شهری و ساختمانی کمک کاردادستانی بوده و از این پتانسیل خوب و مناسب استفاده بهینه داشت.

او عنوان کرد: در رابطه با نواقصی از قبیل چاله‌ها و گودال‌های موجود بر اثر پیمانکاری در سطح شهر که باعث ایراد خسارات فراوان به خودرو‌ها و وسایل نقلیه می‌شود و هر از چندگاهی نیزمردم برای احقاق حق خود نسبت به شهرداری و دیگر ارگان‌های دولتی، اقامه دعوی می‌نمایند باید  دقت بیشتری اعمال شود تا در زمان فعالیت کارگران تابلو‌های مناسب و دائمی نصب شود و پس از اتمام کار نیز سریعاً نسبت به ترمیم آسفالت آن معبر اقدام نمایند.

دادستان بافق خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موارد جلوگیری از بروز حوادث ناگوار، جلوگیری می‌کند حرث به موقع شاخ و برگ‌های درختانی که جنب مسیر خیابان‌ها و بلوار‌ها برای عابرین ایجاد مزاحمت می‌کند و حتی در مواردی باعث مصدومیت موتورسواران شده، می‌تواند باشد.

او به جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر در موقعیت کنونی شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: به منظور احیای حقوق عامه، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد که سبب سلب آسایش و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده‌اند، نیازمند اقدام سریع و عاجل است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا