واعظ پور گفت: شهروندان برای قطع زنجیره کرونا باید هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کرده و فاصله فیزیکی دو متری را تحت هر شرایطی رعایت کنند.

یزدفردا: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت با تشریح وضعیت قرمز در این شهرستان گفت: از هر ۱۰ نفر مراجعه کننده به مرکز منتخب کرونا ۷نفر تست‌شان مثبت است همچنین محلات شهرک قدس، سرده، محسن خان و بازار تفت به ترتیب بیشترین مبتلایان به کرونا را دارند.

سید محمود واعظ پور از شهروندان درخواست کرد: شهروندان برای قطع زنجیره کرونا باید هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کرده و فاصله فیزیکی دو متری را تحت هر شرایطی رعایت کنند.

وی ادامه داد: عدم شرکت در دورهمی های خانوادگی و عدم مراجعه به مناطق روستایی و مسافرت با توجه به تعطیلی اصناف و سرایت بسیار بالای بیماری ضروری است.

این مقام مسئول ابراز داشت: رعایت قرنطینه خانگی موارد مثبت بیماری کرونا یا  بیماران مشکوک به کرونا به مدت ۱۴ روز موضوع بسیار مهمی است.

مدیر بهداشت و درمان شهرستان تفت با تاکید بر لزوم همکاری کلیه متصدیان  اصناف و صاحبان مشاغل در اجرای مصوبات ستاد کرونا اظهار داشت: تعطیلی کلیه اصناف به جز موارد خاص تا آخر هفته جاری، اخذ کد بهداشتی از سامانه سلامت وزارت بهداشت و رعایت استفاده از ماسک توسط فروشندگان و مراجعین از نکاتی است که باید بدان توجه داشت.

دبیر ستاد کنترل بیماری کرونای شهرستان تفت اعلام کرد: همشهریان میتوانند  درصورت مشاهده موارد تخلف از شیوه نامه های بهداشتی مثل نقض قرنطینه خانگی توسط بیماران، تخلفات اصناف و یا عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن عمومی، ادارات، فروشگاه ها و سایر صنوف با سامانه ۱۹۰ جهت پیگیری کارشناسان بهداشتی تماس بگیرند.

 وی هشدار داد: با توجه به تشدید بازرسی های مرکز بهداشت، اصناف فرمانداری و نیروی انتظامی در صورت مشاهده موارد تخلف از دستورات ستاد کرونا بلافاصله و بدون مهلت واحد متخلف پلمپ می شود.

واعظ پور گفت: در صورت تایید عدم رعایت قرنطینه خانگی توسط بیماران مبتلا به کرونا به دلیل ارتکاب به عمل تهدید علیه سلامت عمومی و مجرمانه فرد خاطی به دادستانی و مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به وضعیت حاد و  پر خطر بیماری کرونا در استان و شهرستان از مردم فهیم شهرستان تفت تقاضا می شود تا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، کادر بهداشت و درمان شهرستان را در کنترل و مهار بیماری یاری کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا