جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد با اشاره به اعمال محدودیت های جدید در مورد کسب و کارها برای پیشگیری از شیوع این ویروس ، گفت: تمامی صنوف، مشاغل و رسته‌های شغلی به جز نانوایان و لبنیاتی ها تا ۱۶ آبان ماه سال جاری مجاز به فعالیت تا ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه عصر هستند.

یزدفردا: با تصمیم ستاد استانی مبارزه و پیشگیری از کرونا  در سه روز گذشته تعدادی از صنوف اساسی و مورد نیاز مردم دایر و بقیه تعطیل شد و با احتساب تعطیلی ( جمعه)  در مجموع واحدهای صنفی در هفته جاری چهار روز تعطیل شد و پلیس راه استان هم برای پیشگیری از شیوع مجدد کرونا منع تردد به روستاهای ییلاقی شهرستان های تفت و مهر یز برقرار کرد.

فعالیت بیشتر واحدها صنفی یزد با توجه به شرایط اقلیمی منطقه از ۹ صبح آغاز می شود و تا ساعت ۲۲ ادامه دارد، مجموع واحدهای صنفی استان ۵۰ هزار مورد اعلام شد.    

احمد ترحمی با تاکید بر فعالیت همه صنوف، از مسوولان اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی خواست به نظارت جدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول روز و تعطیلی مطلق پس از این ساعت توجه کنند و جایگاه‌های سوخت، داروخانه ها و مراکز بهداشتی درمانی در استان طبق روال معمول فعالیت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد افزود: پاساژها و مجتمع های تجاری، فروشگاه های بزرگ و زنجیره‌ای تا ساعت ۱۶ و ۳۰ ‌دقیقه مجاز به فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: رستوران ها، فست فودها، اغذیه فروشان و کافی شاپ ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و به شرط نبود ازدحام تا ساعت ۱۶ و ۳۰ ‌دقیقه فقط به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گفت: نانوایی ها و ‌لبنیاتی ها مجاز به فعالیت تا ساعت ۲۳ شب هستند و مسوولیت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عهده اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مربوطه است.

ترحمی با اشاره به اینکه ‌صنوف فعال در زمان تعیین شده برای شب موظف به حداقل رساندن نور تابلوهای سر در محل کسب خود هستند، افزود: بازرسان مرکز بهداشت با همکاری اداره اماکن و گشت‌های کلانتری نیروی انتظامی موظف به اخطار و پلمب اصناف و مشاغل در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از جمله فعالیت در ساعت های غیرمجاز هستند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان ‌خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز یزد به طور مستمر و به ‌شیوه های مختلف از جمله زیرنویس، میان‌برنامه و غیره ساعت فعالیت اصناف و مشاغل را اطلاع رسانی می‌کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا