مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام عملیات امداد و نجات برای ۳۳ مورد حادثه و نجات جان پنج نفر در مهرماه امسال خبرداد.

یزدفردا: محسن حرازی زاده یزدی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به انجام ۳۳ مورد عملیات امداد و نجات در ماه گذشته، گفت: این عملیات ها شامل هشت عملیات جاده ای، ۱۵ مورد خدمات حضوری، چهار مورد خدمات شهری، دو مورد عملیات صنعتی و کارگاهی و چهار عملیات کوهستان بوده است.

او افزود: در این عملیات‌ها ۶۶ نفر دچار حادثه شدند که ۲۹ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۱۷ نفر در خدمات حضوری، هشت نفر در خدمات شهری، دو نفر در صنعتی و کارگاهی و ۱۰ نفر در عملیات کوهستان از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

حرازی زاده ادامه داد: به دنبال این عملیات پنج نفر نجات یافتند که هر پنج نفر به کمک آمبولانس هلال احمر به نزدیک‌ترین مراکز درمانی انتقال داده شد.

خدمات رسانی ۳۶ تیم به حادثه دیدگان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: ۱۲۴ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب ۳۶ تیم به همراه ۱۱ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای دو مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

او میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه (از اطلاع تا حضور در صحنه) را ۱۰ دقیقه و ۴۵ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و پنج دقیقه و ۳۷ ثانیه اعلام کرد.

او خاطر نشان کرد: تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را دارند و شماره ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا