معاون پژوهش و فن‌آوری واحد یزد گفت: اقدامات علمی و جهادی گوناگونی توسط دانشگاه آزاد یزد برای حفظ سلامت جامعه و ارتقا بهداشت انجام شده است.

یزدفردا: نوید نصیری‌زاده اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، از آغاز شرایط کرونا ویروس، موفق به تولید دستگاه تب‌سنج، اکسیژن محلول در خون همچنین دستگاه ضدعفونی کننده پرسنلی با استفاده از گاز ازن و اشعه UV شده است.

وی گفت: کارگاه طراحی و دوخت این دانشگاه اقدام به تهیه و دوخت ماسک در مقیاس انبوه و ارائه به مراکز بهداشتی کرده است.

معاون پژوهش و فن‌آوری واحد یزد ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته، می‌توان به همکاری با صدا و سیمای مرکز یزد به منظور استفاده از علم و تجربه اساتید برجسته این واحد دانشگاهی بالاخص پزشکان و متخصصین مختلف برای ارائه آموزش‌های مختلف اشاره نمود.

نصیری‌زاده افزود: مرکز مشاوره دانشگاه به منظور حفظ آرامش و مدیریت ترس، استرس و اضطراب مردم، اقدام به ارائه مشاوره تلفنی نموده تا با استفاده از حداکثر پتانسیل‌ها و توان موجود آزمایشگاهی، کارگاهی، علمی و تجربی اعضای هیات علمی در زمینه‌های مختلف در جهت ارتقاء بهداشت و سلامت جسمی و روانی گام بردارد.

وی تصریح کرد: با عنایت به تخصص، تجربه و خاستگاه صنعت نساجی و پوشاک در استان یزد، این دانشگاه موفق به اخذ مجوز سرای نوآوری پوشاک و فناوری‌های نوین و اختصاص بودجه 15 میلیارد ریالی به سرای از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری در ماه‌های گذشته شد.

معاون پژوهش و فن‌آوری واحد یزد با اشاره به بازدید معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سفر به استان عنوان کرد: بودجه 50 میلیارد ریالی از سوی آن معاونت محترم به منظور آماده‌سازی سرای جامع نوآوری مصوب شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا