یزدفردا "محمدرضا تابش که در جمع اقشار مختلف مردم شهرستان اردکان و به مناسبت" دوازدهم فروردین ، روز جمهوری اسلامی ایران "سخن می گفت افزود:دوازدهم فروردین را می توان به عنوان سالروز تاسیس نظام جمهوري اسلامي ايران و تجلي اراده واقعي مردم در تعيين سرنوشت خود نامید که این مهم پس از مبارزات چند صد ساله علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی به سرانجام رسید .
وی تصریح کرد:تبلور اراده مردم ایران در این روز در قالب نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت، نظامی که با اتکا به آرای مردم طرحی نو ارائه داد و دریچه امیدی را برای همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان گشود.
دبیرکل فراکسیون خط امام(ره) مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نوع جدیدی از نظام سیاسی را به جهانیان ارائه داد افزود:نظامی که از یک طرف مشروعیت خود را از مبانی اسلامی می گیرد و از طرف دیگر مولفه های یک حکومت مترقی و مردم سالار همانند انتخابات،تحزب و... را نیز در خود جای داده است.
نماینده مردم اردکان همچنین با تشریح رمز پویایی جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت بیش از سه دهه از آن ، حضور آگاهانه مردم در صحنه های مختلف و تکیه آن بر تاریخ،تمدن و مبانی فرهنگی و مذهبی ایرانیان را از اهم آن برشمرد.
تابش در عین حال به مسئولان توصیه کرد که باید قدردان اعتماد مردم باشیم و فراموش نکنیم که این مردم بودند که با تقدیم عزیزان و رای تاریخی خود نظام جمهوری اسلامی را بنیان نهادند.
محمدرضا تابش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش ایرانیان در شکل گیری تمدن بشری و رشد و بالندگی تمدن اسلامی اظهار داشت: پاسداری از ثمره این قیام و جلوگیری از انحراف آن از آرمانهای متعالی اش ، وظیفه آحاد مردم ، خصوصاً مسئولان است که باید با درک عظمت این مهم و رهبری خردمندانه امام (ره)، در حفظ و صیانت از این دستاوردها از هیچ کوششی فروگذار نکنند.
وی ادامه داد: مردم نیز باید همیشه و در همه حال عملکرد مسئولان را رصد کنند و مراقب باشند تا مسئولی از وظایف شرعی و قانونی اش تخطی نکند و مطالبات و خواستهایشان را نیز در آرای خود اعمال کنند.
نماینده مردم اردکان همچنین به نامگذاری سال 88 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "اصلاح الگوی مصرف" اشاره و اظهار داشت: این اقدام بسیار به موقع وخردمندانه بود بخصوص در مقطع حساس کنونی و با توجه به بحران اقتصادی موجود در سطح جهان که اقتصاد کشور ما را نیز تحت تاثیر قرار داده است ، همچنین کاهش قیمت نفت و پیامدهای منفی آن بر اقتصاد ایران، دیگر نمی توان بدون منطق به مصرف بالا و بی رویه منابع در کشور ادامه داده و سرمایه های بین نسلی را که صدها میلیون سال برای تشکیل آن زمان صرف شده بدون آنکه ارزش افزوده ای را بر آن مترقب باشد اسراف کرد و مسئولان و دستگاههای دولتی نیز باید در تصحیح و بهینه کردن الگوی مصرف پیشقدم باشند.
تابش برخی برداشتهای سیاسی و جناحی از صحبتهای رهبری در مقاطع مختلف را جفا به رهبری دانست و اظهار داشت: دلسوزان نظام و مسئولین سه قوه باید این سخنان را سرلوحه طرحها و برنامه‌های خود قرار داده و به راهبردی در عملکرد خود تبدیل کنند.
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از همه مسئولان ،دست اندرکاران،مردم و خصوصاً متخصصین امر خواست تا پیشنهادات خود را در جهت اصلاح الگوی مصرف و بهینه‌سازی آن در تمام زمینه ها را ارائه دهند و مجلس نیز آمادگی دارد نسبت به تدوین یا اصلاح مقررات مورد نیاز اقدام کند.
وی همچنین با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف فقط به بحث هدفمند کردن یارانه ها معطوف نمی باشد گفت: ما در خیلی از موارد دارای الگوی صحیحی در استفاده از منابع نیستیم و باید یک بازنگری در شیوه مصرف در زمینه های مختلف چه در بحث منابع طبیعی و ثروتهای خدادادی و چه در روش و منش زندگی داشته باشیم.
تابش در پایان اظهار امیدواری کرد که در سالی که به نام اصلاح الگوی مصرف نامیده شده است الگویی مبتنی بر اصلاح شیوه های غلط مصرف در جامعه پایه گذاری شود که خود مستلزم اصلاح رفتار افراد جامعه و فرهنگ سازی برای اجرا در یک دوره درازمدت است که می توان از آموزه های دینی و فرهنگ غنی کشورمان در این راستا استفاده موثر نمود.
نائب رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس همچنین خبر از بررسی و تصویب برنامه زمانبندی رسیدگی به لایحه ارائه شدن از سوی دولت در ارتباط با هدفمندسازی یارانه ها در اولین جلسه این کمیسیون در سال جدید داد.
تابش اظهار امیدواری کرد تا با لحاظ کردن پیشنهادات نمایندگان محترم و کمیسیونهای تخصصی مجلس و بهره گیری از نظرات ارائه شده متخصصین امر و تعامل و همراهی با دولت این لایحه برای تقدیم به صحن علنی نهایی گردد تا با تصویب نهایی، نمایندگان بتوانند عملاً در راستای اجرایی کردن این رهنمود رهبری قدم مثبت و اساسی بردارند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا