ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان یزد گفت: بر اساس مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، همه واحد‌های صنفی استان به جز صنوف خاص تا آخر هفته تعطیل شد.

یزدفردا: احمد ترحمی دبیر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان یزد گفت: حال و روز استان در شیوع بیماری کرونا به هیچ وجه خوب نیست و آمار مراجعه به مراکز درمانی، تست‌های مثبت و بستری به صورت وحشتناکی بالا است. 

او افزود: با توجه به وضع کنونی مجبور هستیم محدودیت‌های ویژه‌ای را اعمال کرده و از ساعت ۸ فردا صبح تا آخر هفته، فعالیت همه اصناف، فروشگاه‌های و گروه‌های شغلی به استثنای ۱۱ گروه شغلی تعطیل است.

ترحمی اظهار داشت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، نانوایی ها، داروخانه ها، سوپرمارکت‌ها و میوه فروشی‌ها و سبزی فروشی ها، میادین میوه و تره بار، مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی و مرغ و ماهی فروشی، جایگاه‌های سوخت، لبنیات فروشی و تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی، مراکز تامین آمبولانس دولتی و خصوصی، مراکز تهیه غذا‌های آماده بیرون بر اعم از رستوران و فست فود و طباخی و پخش دارو و مواد غذایی مجاز به فعالیت هستند.

ترحمی تأکید کرد: به جز این ۱۱ گروه شغلی، همه اصناف و فروشگاه‌های از فردا تا آخر هفته تعطیل بوده و رستوران‌ها هم فقط مجاز به عرضه غذا به صورت بسته بندی و برون بر هستند.

او خاطرنشان ساخت که فرمانداران و بخشداران هم موظف به نظارت بر این دستورالعمل و ابلاغیه هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا