مدیرکل بیمه سلامت یزد با بیان این‌که تأمین اعتبار مهمترین دغدغه سازمان بیمه سلامت در کشور است، گفت: هزینه درمان در استان یزد ماهانه ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

یزدفردا: دکتر محمد دریجانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به منظور بزرگداشت هفته بیمه سلامت برگزار شد، با بیان این‌که عدم پذیرش بیماران غیربومی از جمله راهکارهای موثر برای کاهش ورودی بیمارستان‌ها و در نهایت کاهش آمار بیماران کرونایی در استان یزد است، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه سه تا پنج نفر از افرادی که هیچ بیمه حمایتی ندارند در استان یزد تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی الکترونیکی شدن فرآیند پذیرش و ویزیت را از جمله اولویت‌های اجرایی بیمه سلامت در استان یزد دانست و افزود: خوشبختانه این مهم در یزد آغاز شده و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک با همه‌گیر شدن این مهم هرچه سریعتر بحث نسخه الکترونیکی در تمام مناطق استان یزد نهادینه شود.

مدیرکل بیمه سلامت یزد با بیان این‌که در حال حاضر ۳۲۰ هزار نفر از مردم این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ماهانه ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه درمانی از سوی این سازمان در استان یزد تأمین می‌شود.

دریجانی تأمین منابع مالی مورد نیاز را جدی‌ترین دغدغه سازمان بیمه سلامت در کل کشور دانست و بیان کرد: شرایط تخصیص اعتبارات از سوی سازمان بیمه سلامت در تمام استان‌ها یکسان است و تاکنون ۵۰ درصد اعتبارات مصوب توسط دولت تخصیص داده شده است.

وی در پایان با بیان این‌که به واسطه شیوع ویروس کرونا هزینه درمان در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی استان یزد افزایش یافته است، تأکید کرد: برنامه‌ریزی جدی و رعایت دستورالعل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا یکی از الزامات اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی افراد در عصر حاضر است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا