مهدی‌نژاد گفت: کمبود جدی در زمینه انسولین در استان یزد وجود ندارد و تاکنون به هر طریقی انسولین مورد نیاز استان تامین شده و به دست بیماران رسیده است.

یزدفردا: محمد مهدی نژاد در خصوص وضعیت توزیع انسولین در استان یزد گفت: با توجه به مشکلات تحریم و مشکل نقل و انتقال ارز انسولین‌ها مقداری دچار کمبود شده اما با توجه به اینکه جایگزین آن در بازار وجود دارد مشکلی به وجود نمی‌آید و از انسولین‌های نمونه تولید داخلی می‌توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: در زمینه انسولین نوورپید چند روزی دچار کمبود شده بودیم که از دیروز در داروخانه‌های شبانه روزی استان توزیع شد و داروخانه‌های استان نیز برای جلوگیری از سوء استفاده و فروش آزاد انسولین باید اقدام به ارسال فایل انسولین تحویلی به بیماران به معاونت غذا و دارو کنند تا سهیمه جدید انسولین به آنها تعلق گیرد.

روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه کمبود جدی در زمینه انسولین در استان یزد وجود ندارد، عنوان کرد: سهمیه انسولین بیمار دیابتی را پزشک و بیمه بیمار مشخص می‌کند و بیماران با توجه به سامانه‌ای که وجود دارد و سهمیه‌ای که برای آنها تعریف شده انسولین دریافت می‌کنند

مهدی نژاد ادامه داد: شاید تعداد انسولین تحویلی به بیماران کم باشد و از این لحاظ گلایه داشته باشند و مجبور به مراجعه مجدد پزشک و دریافت نسخه ‌شوند اما تاکنون به هر طریقی که بوده انسولین مورد نیاز استان تامبن شده و به دست بیماران رسیده است.

وی گفت: شهروندان می‌توانند هر گرونه کمبود دارویی و یا تخلف از سوی داروخانه‌ها را به شماره 36288410 گزارش کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا