همزمان با هفته نیروی انتظامی ( ۲۷ مهر لغایت دوم آبان‌ماه ) با حضور استاندار یزد و جمعی از مسوولان محلی، عملیات اجرایی نخستین مرکز آموزش نیروهای انتظامی استان در شهر بافق آغاز شد.

یزدفردا: محمدعلی طالبی در آیین شروع عملیات اجرایی این مرکز با تشکر از تلاش فعالان تامین امنیت و نظم گفت: سال گذشته  رشد خوبی در همه شاخص‌های حوزه های امنیتی استان شاهد بودیم که یزد را به یکی از استان‌های برتر کشور در این شاخص‌ها تبدیل کرده است.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای آغاز عملیات اجرایی این مرکز آموزشی اظهار کرد: در سطح ملی پیگیر این موضوع بودیم و پیگیری‌های قابل توجهی از سوی فرمانده  انتظامی استان و مسوولان بافق در این خصوص صورت گرفته است.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت و جایگاه این مرکز آموزشی عنوان کرد: با توجه به نبود مرکز آموزش های انتظامی در استان، میزان تاثیرگذاری آن بسیار قابل توجه است و موجب افزایش اقتدار و امنیت استان می‌شود.

طالبی با بیان اینکه امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است ، افزود: در انتخابات‌ مختلف و به منظور تامین امنیت، مجبور به استفاده از نیروهای دیگر استان‌ها بودیم که با راه‌اندازی این مرکز این چالش رفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: وجود این مرکز با  تعدادی سرباز و کادر مستقر می‌تواند موجب توسعه اقتصادی استان و توسعه محلی شود.  

استاندار یزد با اشاره به نقش محسوس نیروهای انتظامی در توسعه استان گفت: یزد به عنوان استان اول امنیت سرمایه گذاری در کشور معرفی شده که این موضوع نشان دهنده اقدامات موثر صورت گرفته در حوزه نظامی و انتظامی بالاخص توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) است.

در گزارش یادشده اطلاعاتی در مورد زمین ، زیربنا ، مدت زمان ساخت و بودجه مورد نیاز برای ساخت این مرکز اشاره  نشده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا