معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های یزد که به بیماری کرونا مشکوک هستند را ۶۶۱ نفر اعلام کرد.

یزدفردا: محمود نوری شادکام اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تمام شهرستان‌های استان یزد به لحاظ شیوع کرونا قرمز است و آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا نیز در حال افزایش است.

وی، آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های استان یزد که مشکوک به بیماری کرونا هستند و برخی علائم در آنها نشان از ابتلاء به کرونا می‌دهد را ۶۶۱ نفر اعلام کرد و گفت: ۷۱ نفر از این تعداد در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

نوری شادکام بیان کرد: ۱۲۱ نفر از این بیماران در ICU و ۷۱ نفر نیز در اورژانس بستری هستند.

نوری شادکام بیان کرد: طی روزهای اخیر، بخش‌های مختلف بیمارستان‌های یزد در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته و این به معنای بحرانی بودن شرایط کرونا در این استان است.

وی با بیان اینکه کادر درمان بیش از حد تحت فشار هستند، افزود: نمی‌توان بیش از این کادر درمان را تحت فشار قرار داد زیرا توانی که برای یک بیمار کرونایی صرف می‌شود، چند برابر توان و انرژی است که برای سایر بیماران صرف می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از مردم خواست: با رعایت موارد توصیه شده از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و اجتناب از ترددهای غیرضروری، علاوه بر حفظ سلامت خود و دیگران، کادر درمان را یاری کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا