فرماندار یزد با اشاره به نظارت مستمر ۶۵ تیم بازرسی از صنوف و دستگاه‌های خدماتی در رابطه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از پلمب تاکنون ۸۴ واحد متخلف و نیز تعدادی خانه مسافر غیرمجاز و کمپ کویرنوردی خبر داد.

یزدفردا: «رستگاری» در حاشیه بازدید از تعدادی از صنوف شهر یزد ضمن تقدیر از مدیران دستگاهای خدماتی و مالکان واحدهای صنفی که در محل کار از ماسک استفاده کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند، اظهار کرد: تمام تلاش ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان برای حفظ سلامتی شهروندان است و اگر کسی با سهل‌انگاری سلامتی خود و جامعه را به خطر بیندازد، با او برخورد قانونی خواهد شد.

وی در همین راستا از همه کسانی که بدون ماسک در اماکن عمومی ظاهر می‌شوند خواست تا موضوع کرونا را جدی بگیرند و به خواست عمومی مردم احترام بگذارند.

فرماندار از پلمپ واحدهای صنفی متخلف در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و تصریح کرد: در تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ستاد مدیریت و مبارزه با ویروس کرونا استان و شهرستان یزد و به جهت جلوگیری از شیوع این ویروس، مقرر شد تا بازرسان مرکز بهداشت شهرستان یزد طی بازدیدهای میدانی، واحدهای صنفی متخلف در سطح شهر را شناسایی و پس از صورت جلسه و با هماهنگی به دستگاه قضا معرفی کنند.

وی گفت: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان در راستای اجرای مصوبات طی بازدید میدانی از تعدادی از واحدهای صنفی تاکنون ۸۴ واحد متخلف شامل دفتر پیشخوان، داروخانه، پمپ بنزین و اماکن عمومی صنفی و تجاری را به دلیل تخلف در این زمینه شناسایی و پلمب کرده‌اند.

رستگاری خاطرنشان کرد: بیش از ۶۵ تیم بازرسی در شهرستان یزد فعال هستند و تاکنون نیز قریب یکهزار واحد صنفی، مجتمع تجاری، فروشگاه زنجیره‌ای، ادارات، داروخانه‌ها، کلینیک‌ها، نانوایی‌ها، پمپ‌بنزین و مطب پزشکان بازدید شده‌اند.

فرماندار از پلمب تعدادی از خانه‌های مسافر غیرمجاز و کمپ‌های کویرنوردی نیز خبر داد و بیان کرد: با توجه به شرایط نامناسب و اوضاع وخیم کرونا در استان و شهرستان از شهروندان می‌خواهیم حدالامکان در خانه بمانند.

وی افزود: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی و به دلیل شرایط اضطراری، حفظ سلامت شهروندان و پیشگری از انتقال کرونا و تشدید محدودیت‌ها در روزهای آتی با هماهنگی اتاق اصناف، مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، فرمانداری و همکاری سایر دستگاه‌ها از طریق تداوم حضور گشت‌های بازرسی و تشدید ممنوعیت‌ها الزامیست.

رستگاری در پایان از همه شهروندان، بازاریان و کارکنان دستگاه‌های دولتی خواست علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، از ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده استفاده کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا