امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان این‌که ایجاد تفرقه بین جامعه اسلامی مهمترین توطئه دشمنان دین برای گمراهی انسان‌ها از مسیر سعادت است، گفت: بصیرت‌افزایی مهمترین اولویت امام هشتم در زمان حیات وی و موثرترین راه برای حراست از ارزش‌های دین اسلام است.

یزدفردا: آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) که به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام هشتم در دارالعباده یزد برگزار شد، اظهار کرد: ترویج علوم دینی و معارف اسلامی از جمله مهمترین رسالت ائمه اظهار در دوران‌های مختلف بوده که در زمان حیات امام رضا(ع) این مهم به خوبی و سختی‌های فراوان انجام شده است.

وی افزود: هر کس از روی جهل و نادانی شبهه‌ دینی را از امام رضا(ع) می پرسید، امام با صبر و حوصله به طور کامل مسائل را برای وی تعریف و شبهه را برطرف می‌کردند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه با بیان این‌که در زمان حیاط امام هشتم فرقه‌های زیادی با عناوین متعدد سعی بر گمراه کردن مردم داشتند، گفت: امام رضا(ع) در برابر کسانی که با قصد شوم و مطرح کردن شبهات متعدد قصد گمراهی مردم را داشتند، با درایت و سیاست دینی برخورد می‌کردند.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی بصیرت‌افزایی در برابر توطئه شوم دشمنان دینی را مهمترین اولویت امام هشتم در هدایت مردم زمان خود دانست و بیان کرد: دشمنان ارزش‌های اسلامی و دینی از ابتدای اسلام تاکنون سعی داشته و دارند با توطئه‌های مختلف آموزه‌های دینی را کمرنگ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اسلام ناب محمدی را دین هدایت و سعادت انسان‌ها عنوان و تصریح کرد: امام رضا(ع) در روایتی می‌فرماید، اگر کسی با توان فکری و بصیرت‌افزایی به مبارزه علیه تفرقه پراکنی بپردازد، به مثال آن است که در رکاب پیامبر گرامی اسلام جهاد کرده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان این‌که توطئه دشمنان دین اسلام همچنان ادامه دارد و امروز استکبار جهانی با توطئه‌های شوم سعی بر ایجاد نفاق بین افراد جامعه اسلامی دارد، گفت: تبعیت بی چون و چرا از ولایت فقیه و افزایش بصیرت دینی و سیاسی موثرترین راهکار برای ایستادگی و پیروزی در برابر استکبار جهانی است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا