یزدفردا "حسین مهدیزاده اردکانی:با شکست تیم ملی فوتبال کشورمان از عربستان یک باردیگر این حقیقت چهره کرد که تیم ملی فوتبال ما از کورس رقابت با حریفان قدرتمند اسیابنا به دلایلی جا مانده است.

 این در حالی است که تیم بحران زده عربستان یکی از ضعیف ترین تیم های چندین سال اخیرخود را راهی تهران کرده بود.

اولین شکست تاریخ فوتبال ایران از عربستان در ورزشگاه ازادی تهران فاجعه نیست ولی انسان وقتی عمیق تر فکر می کند می بیند که چندین بازیکن تیم ملی ایران در معتبر ترین لیگ های اروپایی واسیایی نتایج را یک تنه تغییر می دهند ولی در سیستم تیم ملی کارائی لازم ندارند.

البته این اولین شکست فوتبال ما در عرصه ملی نخواهد بود و قدر مسلم این که اخرین ان نیز نخواهد بود.

ولی نکته قابل تامل اینجاست که نمیخواهیم بپذیریم که حرکت پرگاری ما بصورت مداوم در سال های گذشته ودر حال حاضر در نحوه انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگترین اشتباه روسای فدراسیون ها ودخالت سازمان تربیت بدنی بوده است.

براستی چرا باید علی دایی اسطوره فوتبال ایران یک شبه با لابی مهردادبذرپاش و مهندس علی ابادی سر مربی تیم ایران شود؟ چرا باید تاوان سوء مدیریت سکاندار فوتبال ایران را اقای گل جهان بپردازد؟ وقتی بایک برد سینه ها ستبر وغبغبها پر باد می شود ودر تلویزیون عرصه جولان نمایی اقایان می شود عاقبت اندیشی از یادشان می رود.

 نام هایی چون مایلی کهن ، قلعه نوعی ، ذوالفقار نسب ، قطبی،یاوری به عنوان الترناتیو علی دایی نامبرده می شود نامهایی که بعضی از این اقایان امتحان خود را در تیم ملی ایران داده وموفق نیز نبوده اند .نگارنده مطمئن است که اقای کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال همانطوری که در انتخاب علی دایی نقشی نداشت در انتخاب التر ناتیو ایشان نیز نقشی ندارد؟

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا