آب انبار دو شیره و پنج بادگیر حسن آباد از جمله آب انبار‌های بزرگ در استان یزد محسوب می‌شود که از معماری خاصی برخوردار است.

یزدفردا: رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میبد از تغییر کاربری آب انبار دو شیره حسن آباد خبر داد و گفت: این آب انبار در سال‌های ۸۲ و ۸۳ با مشارکت دهیاری و میراث فرهنگی به طور کامل مرمت شده است.

رسول مشتاقیان افزود: خزینه این آب انبار به کافی شاپ بانوان و بخش بالایی به مرکز گردشگری و آموزشگاه زیلو بافی تبدیل شده است.

وی گفت: درحال حاضر خانم اسماء قنبری با استفاده از یکصد میلیون تومان تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید زمینه اشتغال ۵ نفر را فراهم کرده است.

رسول مشتاقیان با بیان اینکه آب انبار دو شیره حسن آباد چهارمین آب انبار بعد از آب انبار حاج علی محمد، جواد بیده و آب انبار امیرآباد است که تغییر کابری یافته است افزود: رویکرد میراث فرهنگی احیاء بنا‌های افتاده و آب انبار‌ها و تبدیل آن به مراکز گردشگری، بازارچه‌های صنایع دستی است.

مشتاقیان گفت: در شهرستان میبد ۱۵۰ آب انبار وجود دارد که ۳۰ آب آنبار از سال گذشته تاکنون با بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل مشارکت‌های دهیاری و میراث فرهنگی مرمت و به مراکز گردشگری  تبدیل شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا