نبی پور رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی استان یزد با بیان اینکه کمبود ماسک در یزد نداریم، گفت: اگر شهروندان در بازار ماسک‌های بی‌کیفیت مشاهده کردند آن را به سامانه 124 گزارش دهند.

یزدفردا: حسین نبی پور با اشاره به وضعیت ماسک در استان یزد، گفت: در حال حاضر استان یزد از کمبود ماسک رنج نمی‌برد و در این خصوص مشکلی ندارد و قیمت هر ماسک سه لایه 1300 تومان و باکیفیت مناسب در بازار عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی استان یزد با بیان اینکه مردم با مشاهده ماسک بی‌کیفیت در بازار می‌توانند آن را به 124 گزارش دهند اظهار داشت: ما از طریق اتحادیه تجهیزات پزشکی این مسئله را پیگیری خواهیم کرد و با جمع‌آوری این ماسک‌ها از بازار آن را با علوم پزشکی یزد بررسی می‌کنیم اگر با مشکل مواجه بودند برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ماسک‌های موجود در بازار از استاندارد و کیفیت یکسانی برخوردار هستند، گفت: استانداردی برای کیفیت ماسک تعریف‌شده که برای همه ثابت است که حداقل و حداکثری دارد و همه مجبورند حداقل آن را رعایت کنند.

نبی پور با اشاره به کیفیت متفاوت بعضی از ماسک‌ها در بازار، گفت: بین ماسک باکیفیت و بی‌کیفیت تفاوت‌هایی وجود دارد، یک برندی از گرماژ بالاتر استفاده می‌کند که هزینه را بالا می‌برد و ماسک بهتر می‌شود و یک برند دیگر از گرماژ پایین‌تر استفاده می‌کند که در رده معمولی قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی استان یزد در مورد بهتر شدن سطح کیفیت ماسک در بازار، اذعان داشت: در این بازار رقابتی یک سری محصولات هستند که برای فروش بیشتر و جلب مشتری از بسته‌بندی‌های متفاوت و گرماژ بالاتر استفاده می‌کنند و کیفیت مناسب‌تری را ارائه می‌دهند و همین مسئله سبب رقابتی شدن بازار و ارائه ماسک باکیفیت بهتر توسط شرکت‌های تولیدکننده می‌شود.

وی عنوان کرد: ماسکی که دارای سقف کیفیت استاندارد است در کالای پزشکی‌ها به فروش می‌رسد که دارای مجوزهای صنعت و معدن، وزارت بهداشت و اتحادیه است.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی استان یزد در پایان تأکید کرد: مردم باید ماسک باکیفیت را از شبکه‌های قانونی مثل داروخانه‌ها و کالای پزشکی تهیه کنند چون کالای سلامت‌محور هستند و ما به این شبکه‌های قانونی نظارت داریم و اگر موردی باشد سریعاً پیگیری و ماسک را جمع‌آوری و در آخر برخورد خواهیم کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا