شریفی گفت: در رابطه با موضوع جریمه افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند هنوز دستوری العملی به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ نشده است.

یزدفردا: مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در خصوص نحوه شناسایی افراد بدون ماسک و جریمه این افراد اظهار کرد: در رابطه با موضوع جریمه افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند هنوز دستوری العملی به دانشگاه علوم پزشکی ابلاغ نشده است.

*خیز جدید کرونا در یزد ناشی از کاهش 20درصدی رعایت شیوه نامه‌ها

وی افزود: اگر چه دستورالعملی هم وجود داشته باشد دانشگاه های علوم پزشکی مسئول و متولی اجرای آن نیستند و به عوامل اجرایی مانند نیروی انتظامی سپرده خواهد شد و وزارت کشور باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

شریفی ابراز کرد: به طور کلی در مدت سه هفته اخیر رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم 20درصد کاهش داشته است و همین باعث خیز جدید این بیماری در کشور و به تبع ان در استان یزد شده است.

*ثبت تمام اطلاعات بیماران کرونایی یزد در سامانه وزارت یهداشت

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به ثبت نتایج کرونایی آرمایشگاه های خصوصی در سامانه وزارت بهداشت تصریح کرد: استان یزد در این بخش به دلیل عدم تداخل آرمایشگاه های خصوصی برای آزمایشات کرونا با این چالش روبرو نیست و همه آرمایشگاه هایی که امور بیماران کرونایی را انجام مس دهند زیز مجموعه دانشگاه علوم پزشکی یزد هستند و همه اطلاعات بیمار در سامانه وزارت بهداشت ثبت می شود.

***شیب فوتی های یزد کمتر از شیب ابتلا

شریفی در خصوص وضعیت فوتی های کرونا در اسنان یزد عنوان کرد: میزان فوت هم تابعی از بیماری است و هر زمان که نمودار ابتلا و بیماران صعودی شود با تاخیر یک هفته ای انتظار افزایش فوتی ها هم وجود دارد که البته شیب ان می تواند کمتر و بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه شیب فوتی های کرونا در استان یزد کمتر از شیب موارد ابتلا بوده است خاطرنشان کرد: برای اقدامات بعد از فوت هر فرد متوفی که تشخیص گواهی فوت کرونا برایش ثبت شود باید از نظر دانشگاه علوم پزشکی یک ضوابط و دستورالعمل هایی برای تدفین رعایت شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا