مسئول کانون بسیج مهندسین و متخصصین پایگاه مقاومت شهید سامعی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با اشاره به ابلاغیه رئیس سازمان بسیج وزارت نیرو مبنی بر لزوم ایجاد کانون‌های بسیج مهندسین و متخصصین در وزارت خانه‌های صنعتی، گزارش عملکرد ۶ ماهه این کانون را تشریح کرد.

یزدفردا: سیدمجتبی هاشمی هدف از تشکیل این کانون را بررسی مشکلات و معضلات حال و آتی صنعت برق استان و ارائه راهکار‌های کارشناسی برای بهبود وضعیت، تعریف و پیگیری پروژه‌های مورد نیاز صنعت برق ساخت داخل، بهره گیری از پتانسیل متخصصین در انجام طرح‌های پژوهشی و رفع مشکلات صنعت برق، ایجاد بستر‌های آموزشی برای برگزاری دوره‌های عمومی و تخصصی به نیرو‌های بومی استان و توسعه و تقویت کلینیک صنعت برق در استان عنوان کرد.

هاشمی در تشریح اقدامات صورت گرفته در کانون بسیج مهندسین و متخصصین پایگاه مقاومت شهید سامعی خاطرنشان کرد: دیدار با مدیرعامل شرکت و تشریح اقدامات انجام شده و ارائه برنامه سال ۹۹، دیدار با فرمانده سپاه الغدیر استان و مشارکت در زمینه مشاوره ساخت یادمان شهدا برخی از اقدامات انجام شده در این کانون است.

عقد تفاهم با سازمان فنی و حرفه‌‌ای استان برای نیازهای آموزشی صنعت برق

وی ادامه داد: با توجه به نیاز صنعت برق استان به پرسنل متخصص و آموزش دیده، جلسات متعدد با هماهنگی واحد آموزش شرکت و سازمان فنی و حرفه‌‌ای استان برگزار شده و نیاز‌های صنعت برق در حوزه‌های خط، پست، بهره برداری و حفاظت تقسیم بندی و کارگروه‌های مربوطه تشکیل شده است.

هاشمی افزود: در کارگروه‌های خط، پست و بهره برداری عناوین شغلی با نام‌های «کارور خطوط فوق توزیع و انتقال» برای نیاز‌های شغلی حرفه خط، «کارور ایستگاه‌های فوق توزیع و انتقال» برای نیاز‌های شغلی حرفه پست و «بهره بردار ایستگاه‌های فوق توزیع و انتقال» برای نیاز شغل بهره برداری از پست شکل گرفته و اعضای این کارگروه‌ها در حال برنامه ریزی ملزومات هریک از این عناوین هستند.

مسئول کانون بسیج مهندسین و متخصصین پایگاه مقاومت شهید سامعی شرکت همچنین تصریح کرد: نیاز‌های آموزشی مورد نیاز بخش حفاظت از پست‌های انتقال و فوق توزیع نیز در مدت ۶۰ روز توسط دبیر کارگروه جمع بندی و دریافت می‌شود.

احصا حوزه‌های پژوهشی در دستور کار

هاشمی همچنین با اشاره به ساختار موجود در شرکت، گفتگو و تبادل نظر با معاونت‌های مالی و منابع انسانی را خبر داد و افزود: در جلسه با معاونت‌های مالی و منابع انسانی شرکت مسائل و موضوعات مختلف پیش رو به عنوان حوزه‌های پژوهشی مطرح شد.

ایده‌ها و پیشنهادات برای تجهیزات مورد نیاز ساخت داخل در دست بررسی

وی افزود: در حوزه ساخت داخل، طی جلسات برگزار شده و مذاکرات انجام شده با واحد ساخت داخل کانون بسیج مهندسین با دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت، ضمن ارائه فراخوان داخلی با موضوع ساخت داخل و برگزاری جلسات مشترک با حضور اساتید دانشگاهی، ایده‌ها و موضوعات پیشنهادی تجهیزات مورد نیاز ساخت داخل مورد طرح و بررسی قرار گرفت که پس از ارجاع به کمیته تحقیقات شرکت، گزارش آن منتشر خواهد شد.










  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا