نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه قشر جوان به شهرهای بزرگ و ماندگاری بیشتر جمعیت در روستاها ، نمایندگان ایجاد اشتغال مولد، پایدار و مفید را برای کاهش مهاجرت‌ها پیگیری می کنند.

یزدفردا: محمدرضا صباغیان چهارشنبه شب در جلسه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی دهستان بهادران مهریز با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای خدمت به مردم و عمران روستاها در این شهرستان، افزود: نمایندگان استان یزد در مجلس در کنار طرح‌های دولت با همکاری بخش‌خصوصی و خیران برای اشتغال جوانان تلاش می‌کنند.

وی این دهستان را که یکی از قطب های مهم کشاورزی مهریز به خصوص در تولید پسته است و نقش مهمی در تامین نیازهای مردم منطقه دارد، یادکرد و ادامه داد: برای تحقق جهش تولید که نیاز اصلی کشور است باید بیش از گذشته مسایل و مشکلات کشاورزان بررسی و برای حل آنها اقدام شود.

نماینده مردم شهرستان های مهریز ، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس با بیان اینکه توجه به روستاها و تولیدکنندگان جزو رویکردهای اساسی دولت و مجلس است، اظهار کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی مسایل را رصد و برای حل آنها از طریق  فرمانداری ، بخشداری و استان موضوع را پیگیری کنند.

صباغیان قول کرد، مسایلی که نیاز به پیگیری بیشتری دارد، در تهران تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری می کند که در این مورد به همراهی اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران نیاز است و هدف همه مسوولان بازکردن گره از مشکلات و خدمت به مردم است.

دهستان بهادران با چهار هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری جنوب شهر مهریز و در مجاورت جاده تهران - بندرعباس(  سنتو) قرار دارد و بیش از ۶۰ درصد پسته استان در این منطقه برداشت می شود. 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا